گیر کردن دست کارگر جوان در چرخ گوشت صنعتی

  • حوادث
  • چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ۸:۴۰
    کد خبر :559543

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از گرفتار شدن دست یک کارگر ٢٠ ساله در چرخ گوشت صنعتی خبر داد.

سید جلال ملکی در باره این حادثه اظهار کرد: ساعت ٢١ و ٣۵ دقیقه شب گذشته یک مورد حادثه گرفتار شدن دست داخل یک چرخ گوشت صنعتی در خیابان شیخ بهایی جنوبی به سامانه ١٢۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام شد که در پی آن بلافاصله دو ایستگاه متشکل از یک گروه حریق و یک گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان در مدت زمان دو دقیقه در محل حاضر شدند ادامه داد: این حادثه در قسمت رستوران یک مجتمع اقامتی رخ داده بود که یک کارگر حدوداً ٢٠ ساله در حین کار با چرخ گوشت صنعتی به طور ناگهانی دست خود را به داخل این چرخ گوشت برده و دست چپش در آن گرفتار شده بود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه عملیات رهاسازی در این حوادث باید با نظارت پزشک متخصص انجام شود گفت: با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه، آتش نشانان فرد مصدوم را با همان چرخ گوشت صنعتی به یکی از بیمارستان‌های مرکزی شهر منتقل کردند که با هماهنگی سازمان آتش نشانی یک گروه نجات دیگر نیز در محل بیمارستان حاضر بود.

ملکی افزود: با حضور دو تیم نجات و پزشکان متخصص اقدامات اولیه برای رهاسازی این فرد در اتاق عمل انجام شد. با توجه به اینکه این چرخ گوشت از نوع صنعتی بود و پوسته ضخیمی داشت آتش نشانان با احتیاط کامل عملیات برش را انجام داده و بعد از مدتی دست این فرد را که آسیب بسیار شدیدی دیده بود خارج کردند و برای ادامه روند درمان به کادر پزشکی بیمارستان تحویل دادند.

به گزارش ایسنا،سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه دقایقی بعد آتش نشانان محل بیمارستان را به مقصد ایستگاه‌های خود ترک کردند، گفت: زمانی حادثه چرخ گوشت آمار بسیار بالایی داشت و جزو حوادث رایج تهران بود اما در سال‌های اخیر با توجه به تغییر سبک زندگی شهروندان و تغییر ساختار فیزیکی چرخ گوشت‌ها، آمار این حوادث، به خصوص آمار حوادث مرتبط با چرخ گوشت‌های خانگی به شدت کاهش یافته است اما کماکان گاهی شاهد گیر کردن دست کارگران در چرخ گوشت‌های صنعتی هستیم که غالب این موارد مربوط به بی احتیاطی افراد است بنابراین توصیه می‌کنیم که در کارهای مرتبط با چرخ گوشت‌های صنعتی از افراد با تجربه تر استفاده شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید