جدیدترین اخبار
27 خرداد 1398 ساعت 09:52 اجتماعی کد خبر :558309

۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد اتوبوس های پایتخت فرسوده است،‌ گفت: تخصیص اتوبوس ارتباطی با موقعیت جغرافیایی شمال و جنوب شهر ندارد.

پیمان سنندجی، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها در برخی خطوط اظهارداشت: یکی از دلایل کمبود اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی مربوط به فرسودگی بیش از اندازه اتوبوس‌ها است که بیش از 60 درصد از آنها در حال حاضر فرسوده و خارج از خط کردن آنها مشکلاتی بوجود می‌آورد.

وی افزود: به همین لحاظ ارائه خدمات حمل ونقلی در تمامی خطوط اتوبوسرانی برابر برنامه زمان‌بندی صورت می‌پذیــرد و با استفاده از برنامه مدیریت هوشمند ناوگان AVL پایش می‌شود که با مشاهده اختلال در نحوه سرویس رسانی به شهروندان برابر مقررات با شرکت خصوصی مربوطه رفتار می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ارتباط با گلایه‌مندی برخی مسافران به دلیل تاخیر در ساعت حرکت اتوبوس ها در برخی خطوط از جمله میدان جمهوری ـ کریمخان گفت: در این خط برابر بررسی‌های به‌عمل آمده سر فاصله حرکتی در ساعات پیک 4 دقیقه و در ساعات غیر پیک نیز حد اکثر 15 دقیقه انجام می‌شودکه امید است با تبدیل ناوگان به اتوبوس های جدید بتوان نسبت به رفع مشکل نیز اقدام کرد.

سنندجی ادامه داد: در راستای استفاده بهینه از ناوگان موجود در شهر تهران و با توجه به عدم تحویل اتوبوس نو در چند سال اخیر به شرکت واحد اتوبوسرانی، با مهندسی مجددخطوط تعداد ناوگان هر خط بر مبنای محاسبه میزان تقاضای سفر، محاسبه زمان سفر، سر فاصله حرکت ناوگان، طول مسیر، در نظر گرفتن ضریب ترافیک مسیر و ضریب پشتیبان و اخذ نظرات مهندس مشاور و کارشناسان رسمی ذیصلاح نسبت به تعیین تعداد ناوگان مورد نیاز هر یک از خطوط اقدام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توجه به این موضوع در تمامی خطوط اتوبوسرانی واقع در محدوده سرویس رسانی مناطق 22 گانه شهرداری صورت می‌گیرد لذا با توجه به اینکه خطوط اتوبوسرانی از نقاط مختلف شهر عبور می‌کند تخصیص اتوبوس به خطوط تحت عنوان شمال و جنوب شهر مفهومی ندارد و به‌طور یکسان انجام می‌شود.

به گزارش فارس،مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی بیان داشت: برخی از خطوط تندرو از جمله خط 7 از میدان راه آهن در یکی از بخش‌های جنوبی تهران به شمالی‌ترین نقطه شهر در حال تردد است پس نمی‌توان گفت اتوبوس ها به کدام قسمت شهراختصاص یافته و یا خط یک تندرو از چهارراه تهرانپارس از شرقی ترین نقطه به غربی ترین منطقه در حال تردد است.

سنندجی اظهارداشت: تخصیص اتوبوس به خطوط بر اساس میزان فرسودگی اتوبوس‌ها، تعداد مسافر، طول مسیر، تعداد ایستگاه ، نوع ایستگاه و ده‌ها شاخص دیگر تعیین و ارتباطی به موقعیت جغرافیایی شمال و جنوب شهر ندارد.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • دولت مجوز الحاق به پالرمو را دریافت نکرده است
  • تراز تجاری چین مثبت ۳۹.۶۵ میلیارد دلار شد
  • دلایل کاهش درآمدهای تهران ازمحل شهرسازی
  • «جوکر» صدرنشین باکس آفیس هالیوود شد
  • بازنگری در آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران پس از 40 سال
  • ترکی الفیصل: امکان گفت وگو با ایران درباره منطقه وجود دارد
  • تغییر اتهام «افساد فی الارض» برای 3 متهم محیط زیستی
  • رئیس قوه قضائیه: کشته شدن مردم در منطقه به هیچ وجه قابل تحمل نیست
  • تکذیب ادعای گارد مرزی عربستان درباره کمک به نفتکش سابیتی
  • سفر مشاور نخست‌وزیر ژاپن به تهران برای پی‌گیری ابتکارات آبه شینزو
  • تهدید رییس‌جمهور چین درباره اوضاع هنگ کنگ: بدن جدایی‌طلبان متلاشی و استخوان‌هایشان خُرد خواهد شد
  • نوبل اقتصادی 2019 به سه اقتصاددان رسید
  • الهه رضایی: هر روز وضع بدتر می‌شود!
  • مبناي ارتباط با سازندگان تامين با كيفيت است
  • ارتش آزاد جایگزین نظامیان آمریکایی در منبج می‌شود
  • جلسه هماهنگی مدرن سازی رآکتور تحقیقاتی اراک برگزار شد
  • اسکورسیزی علیه ابرقهرمان‌ها: مگر شهربازی‌ست؟
  • فروش کتاب‌های درسی در بازار سیاه
  • تفاهم‌نامه‌های مشترک برای توانمند سازی زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها
  • تعیین تکلیف بافت فرسوده 8 منطقه تهران
  • «پل چوبی» در آمریکا به نمایش در می‌آید
  • «روز‌های نارنجی» برنده بهترین فیلم جشنواره سوئد
  • رئیسیان: تا پایان دولت روحانی فیلم نمی‌سازم
  • سریالی انیمیشن درباره تیم فوتبال منچسترسیتی در راه است
  • انتشار پوستر نمایش‌های «هدیه کوچولو» و «یک روز و دو فصل»
  • اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان
  • تحریم‌های بزرگ علیه ترکیه در راه است
  • نظارت NGOهای محیط زیستی بر فاز دو باغ پرندگان
  • بررسی قانون ممنوعیت کامل تجارت عاج در دادگاه عالی انگلیس
  • سود اوراق خزانه‌داری آمریکا رشد کرد