درخواست خالق سریال «چرنوبیل» از مردم دنیا

    کد خبر :556081

نویسنده سریال تحسین‌شده شبکه HBO از افزایش بی‌رویه تعداد سلفی‌هایی که گردشگران در پایگاه هسته‌ای چرنوبیل در اوکراین می‌گیرند، انتقاد کرد.

کریگ مازن که خالق سریال کوتاه و پنج قسمتی “چرنوبیل” در شبکه آمریکایی HBO است، در واکنش به افزایش تعداد عکس‌های مربوط به فاجعه هسته‌ای چرنوبیل در اینستاگرام در توییتر خود نوشت: “این شگفت‌انگیز است که سریال شبکه اچ‌بی‌او موجی از گردشگری را در چرنوبیل راه انداخته است. اگر به آنجا سر می‌زنید، یادتان باشد یک تراژدی وحشتناک آنجا رخ داده است. بکوشید به تمام آنها که رنج کشیدند و قربانی شدند احترام بگذارید.”

به نقل از گاردین، همزمان با آغاز پخش سریالچرنوبیل” در ماه می و روایت فاجعه‌ای که سال ۱۹۸۶ در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در شوروی سابق رخ داد، گردشگری در این منطقه نفرین‌شده در خاک اوکراین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیش از گذشته شده است. اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی خود را به چرنوبیل رسانده و انبوه سلفی‌های تبلیغاتی از یک فاجعه انسانی را در صفحه‌های خود به اشتراک گذاشته‌اند؛ کاری که با انتقاد مردم مواجه شده است.

“چرنوبیل” به کارگردانی یوهان رنک سوئدی و بازی جرد هریس، استلن اسکارسگارد و امیلی واتسن روایتی است آمریکایی از انفجاری که در نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در خاک شوروی رخ داد و به خالی شدن شهر پیپریات انجامید. در پنج قسمت سریال پیامدهای سیاسی و هزینه‌های دهشتناک و دردآور این فاجعه بر زندگی مردم، حیوان‌ها و محیط زیست منطقه روایت شده است. کارشناسان “چرنوبیل” را “شاهکار تلویزیون” و “بهترین سریال تاریخ” می‌دانند.

منطقه انفجار نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل در خاک اوکراین از اواخر دهه ۱۹۹۰ برای بازدید گردشگران بازگشایی شده و استقبال از آن بین پنج تا ۱۰ سال اخیر رونق بیشتر یافته است؛ به ویژه شهر اشباح پیپریات و جنگل‌های اطراف آن. بازدیدکنندگان برای بررسی میزان اشعه موجود در بدن پیش و پس از بازدید آزمایش می‌شوند و برخی حتی لباس‌های ویژه حضور در منطقه هسته‌ای تن می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید