«مناظره مکانی برای اتهام زدن نیست»

«برنامه مناظره نباید به مکانی برای اتهام زدن تبدیل شود، زیرا تعدادی از نامزدهای ریاست جمهوری در برنامه نیستند و نمی‌توانند از خود دفاع کنند.»

میرا قربانی‌فر، با اعتقاد به مفید بودن برنامه‌های مناظره گفت: اگر نامزدها در مناظره برنامه‌های همدیگر را به چالش بکشند، می‌تواند مفید باشد؛ به دلیل این که نامزدها مجبور به پاسخگویی می‌شوند و مخاطب در جریان ضعف و قابلیت اجرای برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری قرار می‌گیرد.

این روزنامه‌نگار با اشاره به ویژگی‌های برنامه مناظره بیان کرد: مناظره‌ها باید برنامه‌ریزی مناسب، مجری حرفه‌ای و موضوع مشخصی داشته باشند؛ برای مثال برنامه مناظره‌ای که با محتوای اقتصادی تولید می‌شود، نباید در آن حرف سیاسی زده شود.

او با اشاره به ضعف برنامه‌های مناظره تصریح کرد: اگر برنامه‌های مناظره مانند گذشته اجرا شوند به این معنی که نامزدهای ریاست جمهوری به همدیگر اتهام بزنند و افشاگری کنند  و در صحبت‌هایشان نام افرادی را بیاورند که برای دفاع از خود حضور ندارند، تنها ایجاد تنش می‌کند.

قربانی‌فر با اعتقاد بر این که مجری نمی‌تواند در همه حوزه‌ها دانش داشته باشد، بیان کرد: یک مجری چگونه می‌تواند درباره اقتصاد، محیط زیست، فرهنگ و … اطلاعات داشته باشد و در همه حوزه‌ها برنامه اجرا کند، این امر امکان‌پذیر نیست.

او با اشاره به برنامه‌های مناظره‌ ریاست جمهوری دوره گذشته گفت: مناظره‌ دوره گذشته به شکل خنده‌داری اجرا ‌شد به دلیل این که یک مجری باید در همه حوزه‌ها تسلط پیدا می‌کرد و برنامه را اجرا می‌کرد، می‌دانیم که این امر امکان‌پذیر نیست.

قربانی‌فر ادامه داد: اقتصاد و فرهنگ زیر بنای سیاست را می‌سازند. زمانی که درباره زیربنای سیاست حرفی زده نمی‌شود و برنامه نامزدهای ریاست جمهوری مشخص نیست با چه هدفی برنامه مناظره پخش می‌شود؟

او در پایان با اعتقاد بر لزوم تولید و پخش مناظره‌های تلویزیونی در طول سال و با موضوعات مختلف، تصریح کرد: ۱۰ روز جشنواره فیلم فجر را داشتیم اما هیچ برنامه مناظره‌ای در این راستا ایجاد نشد و درباره پدیده گور خوابی که یک موضوع اجتماعی بود هم هیچ کارشناسی در رسانه ملی حضور نیافت و صحبت نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید