مجلس نمایندگان آمریکا به احضار وزیر دادگستری رای مثبت داد

    کد خبر :555464

مجلس نمایندگان آمریکا با ۲۲۹ رای مثبت، صدور احضاریه برای “ویلیام بار” وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور را تایید کرد تا بتوانند علیه او در دادگاه اقامه دعوا کنند.

در رای گیری روز سه شنبه، ۱۹۱ نفر هم که جمهوریخواه بودند به این احضاریه رای منفی دادند.

این رای، کمیته قضایی مجلس نمایندگان را قادر می سازد تا علیه “بار” و همچنین “دونالد مک گان” عضو پیشین شورای کاخ سفید برای ادای توضیحات در دادگاه اقامه دعوا کنند.

با این اقدام، مسیر برای دستیابی به خواسته “نانسی پلوسی” رئیس مجلس نمایندگان و دیگر رهبران ارشد دموکرات ها، حدود ۶۰ عضو ارشد و تعدادی نامزد انتخابات ۲۰۲۰ به منظور شروع اقدامات ابتدایی برای استیضاح دونالد ترامپ هموارتر شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا پس از یک ماه کش و قوس میان مقامات ترامپ و درخواست های نمایندگان برای حضور دادستان کل متعاقب انتشار گزارش دستکاری شده کمیته تحقیقات انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا به منظور ادای شهادت و امتناع وی، مسیر قانونی را برای دستیابی به واقعیت های پنهان این پرونده آغاز کردند.

“جیم مک گاورن” رئیس کمیته قوانین مجلس نمایندگان آمریکا با ابراز تاسف از اجبار کنگره برای حرکت در این مسیر گفت: امروز روز تاریکی برای کنگره آمریکا محسوب می شود که نه از سوی دشمن خارجی بلکه از سوی رئیس جمهوری ایجاد شده است.

در گزارش بازرس “رابرت مولر” که پس از ۲ سال تحقیق درباره انتخابات پرحاشیه ۲۰۱۶ آمریکا ارائه شد، اعلام کرد: شواهدی برای تبانی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه به دست نیامده است.

از دیگر نکات مهم این گزارش، مساله جلوگیری ترامپ از اجرای عدالت بوده است که مولر اعلام کرد: چون وزارت دادگستری به طور معمول برای رئیس جمهوری مستقر، قراری صادر نمی کند از تعقیب این مساله صرف نظر شده است اما هرگز ادعا نکرد چنین اقدامی صورت نگرفته است.

همین موضوع دستمایه مخالفان ترامپ در مجلس نمایندگان شد و از دادستان کل خواستند برای ادای توضیحات به کمیته قضایی بیاید اما “بار” از رفتن به این کمیته امتناع کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید