ترامپ: اگر «شی جین‌پینگ» در نشست «جی ۲۰» شرکت نکند، چین با تعرفه‌های بیشتری روبه‌رو می‌شود

    کد خبر :555061

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: اگر رئیس جمهوری چین در نشست جی ۲۰ شرکت نکند تعرفه‌های بیشتری علیه واردات محصولات چینی اعمال می‌شود.

به گزارش بازتاب، به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار این شبکه مبنی بر اینکه آیا اگر رئیس جمهوری چین در اجلاس جی ۲۰ شرکت نکند تعرفه‌های جدید علیه چین بلافاصله اعمال می‌شوند، گفت: بله اعمال خواهد شد.

انتظار می‌رود ترامپ با شی در حاشیه اجلاس جی ۲۰ دیدار کند.

با این حال وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، پکن از مذاکرات تجاری بیشتر با واشنگتن استقبال می‌کند اما فعلاً هیچ چیز برای اعلام کردن در مورد امکان برگزاری نشستی میان رهبران دو کشور در جریان نشست آتی گروه ۲۰ در اوزاکای ژاپن ندارد.

نشست جی ۲۰ در ۲۸ و ۲۹ ماه ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در ژاپن برگزار می‌شود. در این نشست ۱۹ تن از سران کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر نقاط جهان حضور دارند.

پیشتر ترامپ اعلام کرده بود که اگر شی جینپینگ در نشست پیش روی جی ۲۰ شرکت نکند، تعجب خواهد کرد. او روابط خوبی با رئیس جمهوری چین دارد.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری چین واقعاً یک انسان غیرباور کردنی است.

رئیس جمهوری آمریکا در تدارک برای اعمال تعرفه‌های ۲۵ درصدی بر واردات تقریباً تمامی کالاها از چین است که تاکنون از جنگ تجاری دو کشور مصون مانده‌اند.

در همین راستا این کالاها شامل کالاهای مصرفی نظیر تلفن‌های همراه، رایانه و البسه خواهند شد.

ترامپ به تازگی در فرانسه اعلام کرد که بعد از نشست با شی جینپینگ درباره ادامه اعمال تعرفه‌های افزایش یافته بر واردات از چین تصمیم خواهد گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید