چگونه بیماری کلیوی را تشخیص دهیم؟

    کد خبر :548097

در صورتی که یک بیماری کلیوی برای کودک تشخیص داده شود، حتما با پزشک با تجربه در تشخیص و درمان بیماری کلیوی کودکان که فوق‌تخصص نفرولوژی کودکان نامیده می‌شود، مشورت کرده و توصیه‌هایش را جدی بگیرید.

در عین حال برای کمک به سلامتی کلیه‌های کودکان حتما چند نکته بهداشتی را مورد نظر قرار دهید. نوشیدن آب و آبمیوه طبیعی، مصرف حبوبات و سبزیجات، کم خوردن فست‌فود، عدم مصرف غذاهای پرنمک، داشتن برنامه ورزشی منظم، مناسب و مداوم، پرهیز از نشستن طولانی بدون داشتن فعالیت بدنی، رعایت تناسب در مصرف مواد نشاسته‌ای پروتئین و چربی در غذا، اعلام بیماری‌هایی چون فشار خون بالا، دیابت، کلسترول بالا و… به پزشک از جمله مراقبت‌های بهداشتی برای داشتن کلیه‌هایی سالم هستند.

باید توجه کرد که احساس سوزش در زمان ادرار و بدبو بودن ادرار، تغییر رنگ ادرار به قرمز یا قهوه‌ای، کم شدن حجم ادرار به‌طوری که با نوشیدن معاینات برطرف نشود، ورم کردن اطراف چشم‌ها و پاها، بروز شب‌ادراری، کم‌اشتهایی شدید، تهوع و استفراغ طولانی‌ بدون اسهال و تب، درد پهلوها، درد زیر شکم و… از جمله علایمی هستند که می‌توان با مشاهده آن‌ها نسبت به داشتن بیماری کلیوی مشکوک شد.

بنابر اعلام انجمن نفرولوژی کودکان ایران، انجام آزمایش‌های ادرار و خون و بررسی‌های سونوگرافی و تصویربرداری برای تشخیص بیماری‌های کلیه توصیه می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید