«بوریس جانسون» به اتهام دروغ‌گویی درباره برگزیت به دادگاه می‌رود

    کد خبر :547561

بوریس جانسون کاندیدای نخست‌وزیری انگلیس، به اتهام فریب افکار عمومی و سوء استفاده از مقام دولتی، در دادگاه حاضر می‌شود.

«بوریس جانسون» کاندیدای پست نخست‌وزیری بریتانیا به دادگاه فراخوانده شد.

به نوشته پایگاه اینترنتی «ایونینگ استاندارد»، جرم بوریس جانسون سوء رفتار به‌علت اظهارات دروغ و فریب افکار عمومی در خلال کمپین همه‌پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام شده است.

«مارگون کلمن» قاضی منطقه‌ای اعلام کرد از او خواسته شده ادعای بوریس جانسون در این مورد که انگلیس هر هفته ۳۵۰ میلیون پوند به اتحادیه اروپا پرداخت می‌کرده است، را مورد قضاوت قرار دهد.

«مارکوس بال» شاکی خصوصی ۲۹ ساله این پرونده معتقد است جانسون در خلال کمپین همه‌پرسی برگزیت به اعتماد عمومی مردم انگلیس لطمه زده است.

قاضی پرونده گفت قانع شده است که این پرونده قابل بررسی است. اکنون جانسون برای دفاع از خود به دادگاه خواهد آمد و پس از آن، پرونده به دادگاه سلطنتی تحویل داده می‌شود.

وی تشریح کرد این پرونده در تاریخ ۲۵ فوریه ۲۰۱۹ به دست دادگاه رسیده است که شامل سه اتهام در خصوص سوء رفتار در جایگاه دولتی است.

بوریس جانسون که وزیر امور خارجه پیشین دولت انگلیس است، با استعفای «ترزا می» نخست وزیر این کشور به‌دلیل ناتوانی در انجام توافق با بروکسل بر سر برگزیت، برای تصاحب این مقام خیز برداشته است.

او یکی از رهبران کمپین برگزیت بود و توانست با وعده‌های فریبنده، بسیاری از مردم بریتانیا را ترغیب کند به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید