استفاده پزشکان از مُهر یکدیگر خلاف است

    کد خبر :547517

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت گفت: استفاده سایر پزشکان از مُهر یک پزشک جهت مُهر کردن اوراق بیمه‌ای خلاف ضوابط است.

محمد هاشمی در تشریح موارد مغایر با ضوابط سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: پزشکان در هنگام جدا کردن برگ مخصوص پزشک در دفترچه بیمه سلامت، برگ مربوط به بیمار یا همان برگ سوم را نباید از دفترچه بیمار جدا کنند.

وی ادامه داد: همچنین پزشکان از نوشتن اقلام دارویی و درخواست‌های آزمایشگاهی و رادیولوژی بر اساس توصیه بیمار اجتناب کنند.

هاشمی بیان کرد: استفاده سایر پزشکان از مُهر یک پزشک جهت مُهر کردن اوراق بیمه‌ای خلاف ضوابط است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بیمه سلامت ادامه داد: حداکثر مبلغ قابل دریافت از بیمار، تعرفه‌های اعلام شده از سوی سازمان بیمه سلامت است.

وی اضافه کرد: از پزشکان و مجموعه‌های درمانی درخواست می‌شود در صورت جا ماندن دفترچه بیمه بیمار در مطب یا مرکز درمانی، در اسرع وقت دفترچه را به سازمان بیمه‌گر مربوطه تحویل دهند.

هاشمی خاطرنشان کرد: تمام اوراق که در یک روز ویزیت بیماران جدا می‌شوند باید با هم منگنه شده و در یک ردیف لیست شوند؛ جدا کردن برگه از دفترچه بیمه در ویزیت‌های انجام شده خارج از مطب و ارسال آن‌ها با اسناد مطب مغایر ضوابط است و علاوه بر عدم پذیرش یا کسر این نسخه‌ها، در روش‌های اجرایی اداره کل‌های بیمه سلامت، اقدام نظارتی نیز برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید