برگزاری نشست شورای راهبردی ورزش معلولان تهران

  • ورزشی
  • سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۲۱
    کد خبر :546853

نشست مشترک سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران و مدیرکل سلامت شهرداری با موضوع بررسی پیشنهادات ماده ۸ قانون حمایت از حقوق معلولان برگزار شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، صبح امروز (سه‌شنبه) در نشستی که با حضور مجید رباطی سرپرست این سازمان و برخی معاونان وی، زینب نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری و تنی چند از معاونان این اداره، محمدتقی جغتایی، مشاور وزیر بهداشت، سپیده حبیبی، مشاورکمیته سلامت شورای شهر تهران، اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، مدیران انجمن های علمی، دبیر و اعضای کانون معلولان و … برگزار شد، در خصوص ماده 8 قانون حمایت از معلولان مبنی بر استفاده رایگان این قشر از خدمات ورزشی بحث و تبادل انجام گرفت.

در ابتدا بیابانی معاون ورزش بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران به تشریح عملکرد دو حوزه ورزش آقایان و بانوان برای معلولان و بیماران خاص پرداخت و آماری از میزان حضور این افراد در فعالیت های رقابتی ارایه کرد. همچنین رادبوی رئیس اداره کل اماکن ورزشی سازمان ورزش به میزان خدمت رسانی در مجموعه های ورزشی تخفیفات ارایه شده به معلولان و بیماران خاص اشاره کرد.

در ادامه از سوی سازمان ورزش شهرداری چهار مطلب ( 1. استفاده از ظرفیت حداکثری مجموعه های ورزشی ویژه جانبازان و معلولین و ارایه تخفیفات و تسهیلات رایگان منوط به تامین بودجه و تایید هیات مدیره سازمان است.2. اجرای این قانون در سال اول ابلاغ به صورت کامل و در تمام مجموعه های ورزشی امکان پذیر نمی باشد و مستلزم آماده سازی زیرساخت های ورزشی است.3. در قدم اول اجرای این قانون باتوجه به عدم پیش بینی اعتبارات ،کمبود بودجه وزیرساخت های مناسب ورزشی در سطح مناطق 22 گانه پیشنهاد می شود سانس های ثابت رایگان در مجموعه های ورزشی ویژه ، در روز های هفته در نظر گرفته شود. 4. در جدول تخفیفات و تسهیلات سال 98 ارائه خدمات به معلولین به صورت ویژه پیش بینی شودو تا پایان برنامه پنج ساله سوم با شیب 15 درصدی این تخفیفات افزایش یابد.) به عنوان پیشنهاد مطرح شد تا حاضران در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند.

این نشست با اعلام نظرات ادامه یافت؛ آماده فضای فضاهای مناسب برای ورزش کردن معلولان پیش از ارائه خدمات رایگان، آموزش معلولان قبل از حضور در فعالیت های رقابتی، جلب مشارکت سرمایه گذار برای ایجاد فضای ورزشی ویژه معلولان، در نظر گرفتن میزان معلولیت افراد در ارایه خدمات از مهم ترین پیشنهادات مطرح شده در نشست یادشده بود.

سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران پس از استماع سخنان حاضران ضمن خوشامد گویی به میهمانان گفت: سازمان ورزش علی‌رغم اینکه هیچ ابلاغ تازه ای از سوی شورای شهر تهران نداشته است اما همانند سال‌های گذشته و از سال 96 براساس اعلام شورای شهر نسبت به ارائه تسهیلات و تخفیفات به معلولان اقدام کرده است.

رباطی ادامه داد: به اعتقاد من برای خدمت رسانی مطلوب تر به این قشر لازم است تا آمار دقیقی از پراکنش افراد معلول در هر منطقه به دست آوریم تا خدمت رسانی شایسته ای داشته باشیم. این امربا همکاری اداره بهزیستی و سایر ارگانهای ذیربط امکان پذیر است.

وی پیشنهادات کارگروهی با حضور کارشناسانی از سازمان ورزش، اداره کل سلامت و سایر بخش های مرتبط با جامعه معلولان و قانونگذران برای پیشبرد اقدامات در خصوص ماده 8 قانون حمایت از معلولان ایجاد شود.

نصیری، مدیرکل سلامت شهرداری تهران از میزبانی سازمان ورزش تشکر کرد و سازمان ورزش در جهت ارایه خدمات بیشتر و بهتر به معلولان استوار دانست و دلیل این ادعای خود را اینگونه بیان کرد که سازمان ورزش در سال 98 برای اولین بار شیوه نامه اجرایی فعالیت های تفریحی ـ ورزشی خود را با رویکرد افراد دارای معلولیت به انجام می رساند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید