زنگنه: تحریم‌ها دلیل احتمالی تعلل چینی‌ها برای آغاز تکمیل فاز ۱۱ پارس‌جنوبی است

    کد خبر :546774

وزیر نفت تحریم‌ها را دلیل احتمالی چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران جهت تکمیل فاز ۱۱ پارس جنوبی عنوان کرد و گفت:احتمال توسعه میدان گازی فرزادB توسط شرکت ایرانی وجود دارد با این اوصاف اولویت وزارت نفت قرارداد با هندی‌ها است.

بیژن زنگنه وزیر نفت به آخرین وضعیت تکمیل ساخت فاز 11 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: همچنان در حال صحبت و رایزنی با چینی‌ها برای تکمیل فاز 11 هستیم البته آن‌ها تا چند وقت گذشته ایران بودند که به تازگی کشور را ترک کرده‌اند.

به گزارش خانه ملت،وزیر نفت با بیان اینکه شرکت‌های ایرانی نمی‌توانند تکمیل فاز 11 پارس‌جنوبی را در دست گیرند، دراین خصوص توضیح داد: رهبر کنسرسیوم، شرکت چینی‌ است و 80 درصد سهم پروژه برای آن‌ها و 20 درصد آن برای شرکت‌ ایرانی است لذا باید ابتدا چینی‌ها اعلام آمادگی کنند تا کار تکمیل فاز آغاز شود، البته شاید تحریم‌ها علیه ایران دلیل چینی‌ها در تعلل برای آغاز همکاری با ایران باشد.

وی همچنین درباره آخرین وضعیت قرارداد با شرکت‌ هندی برای توسعه میدان گازی فرزادB، بیان کرد: طرحی را برای تامین مالی توسعه میدان گازی فرزاد B آماده و قرارداد و دیگر مسائل مرتبط به آن در حال تنظیم است.

احتمال توسعه میدان گازی فرزادB توسط شرکت ایرانی/هندی‌ها؛ اولویت وزارت نفت برای انعقاد قرارداد

زنگنه اضافه کرد: اگرچه هنوز هندی‌ها برای توسعه میدان گازی فرزادB جلو نیامده‌اند اما قصد ما این است که آخرین مذاکرات نیز با آن‌ها انجام شود البته اگر همچنان اعلام آمادگی نکردند کار را با یک شرکت ایرانی پیش خواهیم برد، هرچند اگر شرکت هندی جلو بیاید و اعلام آمادگی کند، آن‌ها در اولویت وزارت نفت برای تکمیل این میدان گازی خواهند بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید