تلویزیون دولتی ژاپن: سفر نخست وزیر ژاپن به تهران اواخر خرداد انجام می‌شود

    کد خبر :546557

تلویزیون دولتی ژاپن اعلام کرد مقامات دولت این کشور در حال فراهم کردن مقدمات سفر ماه آینده «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به تهران و دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران هستند.

“ان. اچ. کی” روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: آبه روز دوشنبه در توکیو در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بار دیگر عزمش برای میانجیگری بین آمریکا و ایران را اعلام کرد. بنا به گزارش ها، ترامپ با پیشنهاد آبه موافق بوده و اظهار امیدواری کرده است که دیدار آبه از ایران در اسرع وقت میسر شود.

سفر چهار روزه ترامپ به ژاپن، امروز چهارشنبه پایان می یابد.

آنطور که تلویزیون ژاپن مدعی شده است مقامات ژاپنی تمهیدات نهایی برای دیدار آبه با مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران در اواسط ماه ژوئن (اواخر خرداد) را آغاز کرده اند.

بعد از سفر تاکئو فوکودا، نخست وزیر پیشین ژاپن، به ایران در سال ۱۹۷۸ کمی قبل از انقلاب اسلامی، آبه اولین نخست وزیر ژاپن خواهد بود که از تهران دیدار خواهد کرد.

ژاپن روابط خوبی با ایران دارد. آبه که بر بر مناسبات دو جانبه تاکید دارد از سال ۲۰۱۳ هر سال در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با رئیس جمهوری ایران دیدار داشته است.

خبرگزاری کیودو نیز پیشتر گزارش کرده بود که آبه برای سفر به ایران اظهار تمایل کرده است در همان زمان موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برخی اظهار نظرها مربوط به این خبر را رد کرد و گفت: نخست وزیر ژاپن در واکنش به درخواست رییس جمهوری ایران، اعلام کرده است تمایل دارد به ایران سفر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید