معاون رئیس پارلمان لبنان: غرب در مسیر بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان مانع تراشی می‌کند

    کد خبر :546022

معاون رئیس مجلس لبنان ضمن اشاره به روشن شدن نیت غرب از مانع تراشی در مسیر بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان گفت، برخی طرف ها برای تحمیل خواسته خود مبتنی بر ایجاد وطن جایگزین در لبنان منتظر تحولاتی در منطقه ای هستند.

به گزارش شبکه المیادین، “ایلی فرزلی” در تماس تلفنی با این شبکه تاکید کرد، برخی طرف ها در چارچوب یک نقشه عمیق مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری در سوریه، محرک جلوگیری از بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان هستند.

وی در توضیح این مطلب افزود: برخی طرف ها در لبنان در جلوگیری از بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان نقش دارند و به آنان پول و سلاح داده اند.

معاون رئیس مجلس لبنان افزود: پیشنهاداتی در مورد بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان در مقابل موافقت با اسکان پناهندگان فلسطینی در لبنان مطرح شده و سازمان ملل متحد در تقویت بقای پناهندگان سوری در مناطق مختلف لبنان از جمله زحله نقش دارد و به منظور جلوگیری از انتقال پناهندگان سوری به سایر مناطق، شهرداری زحله را تهدید کرد.

فرزلی با تاکید بر لزوم تسریع هماهنگی بین دولت لبنان و سوریه برای تسهیل بازگشت پناهندگان سوری یادآور شد، نهادهای امنیتی و مقاومت سخت در تلاش برای مقابله با نقشه مربوط به پناهندگان و خفه کردن آن در نطفه هستند.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی چند روز پیش خود خاطرنشان کرد که آمریکا، غرب و برخی کشورهای عربی منطقه خلیج فارس بر مخالفت با بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان به دلیل انتخابات سوریه پافشاری دارند.

نصرالله همچنین نسبت به خطر اسکان پناهندگان فلسطینی در لبنان هشدار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید