در ادامه تحریمهای آمریکا؛

پاناسونیک هم هواوی را تحریم کرد

    کد خبر :543882

به نظر می رسد تحریم های آمریکا علیه هواوی گسترده تر شده است. اکنون پس از شرکت های آمریکایی و کریرهای موبایل ژاپنی، شرکت پاناسونیک و همچنین شرکت های انگلیسی نیز هواوی را تحریم کرده اند.

پس از تحریم هواوی از سوی شرکت‌های آمریکایی، روز گذشته کریرهای مخابراتی ژاپن نیز اعلام کردند عرضه موبایل‌های جدید این شرکت را به تأخیر می‌اندازند.

این در حالی است که امروز شرکت پاناسونیک نیز اعلام کرده تأمین برخی از قطعات را برای شرکت هواوی معلق می‌کند. سخنگوی پاناسونیک در این باره گفت: محصولاتی که تحت تأثیر این اقدام قرار می‌گیرند، اندک هستند و این روند تأثیری روی درآمدهای شرکت ما نخواهد داشت.

کارشناسان معتقدند قطعات مورد بحث مربوط به تلفن‌های هوشمند هستند. پاناسونیک تجهیزات مربوط به تولید موبایل را برای هواوی فراهم می کرده است. این در حالی است که برخی محصولات این شرکت ژاپنی در فناوری‌های تولید آمریکا نیز به کار می رفته‌اند.

قبل از پاناسونیک، گوگل، اینتل، کوالکام، لومنتوم همکاری‌های خود با هواوی را معلق کرده‌اند. از سوی دیگر روز گذشته شرکت ARM Holdings(تولید کننده تراشه برای آیفون) اعلام کرد روابط خود با هواوی را معلق کرده‌است. علاوه بر آنها اپراتورهای موبایل EE و ودافون نیز موبایل‌های هواوی را از طرح عرضه اینترنت ۵ جی خود حذف کرده‌اند.

این در حالی است که EE در ۳۰ می، نخستین شبکه موبایل نسل جدید ۵ جی را برای انگلیس فراهم می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید