دلیل کاهش کیفیت سرویس های ارتباطی؛

تقویت کننده‌های غیرمجاز موبایل عامل ۳۰ درصد تداخلات فرکانسی

    کد خبر :543154

معاون رگولاتوری گفت: منشأ بیش از ۳۰ درصد تداخلاتی که اپراتورهای موبایل اعلام می‌کنند استفاده از تکرارکننده‌ها و تقویت کننده های غیرمجازی است که در برخی از ساختمانها و برج‌ها نصب شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسترن محسنی افزود: به منظور پاسخگویی به نیاز مشترکان برای دریافت سیگنال تلفن همراه و پوشش مطلوب ارتباطی در همه نقاط به ویژه طبقات زیرین و داخل ساختمان‌ها در برخی موارد لازم است از تکرارکننده‌های درون ساختمانی که سیگنال رادیویی شبکه همراه را تقویت می‌کنند، استفاده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این ضرورت، ضوابط فنی نصب و استفاده از تقویت‌کننده‌های درون ساختمانی سیگنال رادیویی شبکه موبایل در سال گذشته تصویب و ابلاغ شد.

معاون امور رادیویی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اظهار داشت: گاهی اوقات به دلیل بی توجهی به ضوابط مربوط به نصب و راه‌اندازی تقویت کننده‌های سیگنال رادیویی، تداخل ناخواسته روی سایر فرستنده- گیرنده‌ها و سرویس‌های رادیویی و باندهای فرکانسی مورد استفاده سایر اپراتورها ایجاد شده و کیفیت ارتباط کاربران آن اپراتورها کاهش می‌یابد.

محسنی با تاکید بر اینکه در صورت گزارش تداخل، رگولاتوری برای پایش، کشف و حذف عامل تداخل اقدام می‌کند، گفت: تقویت‌کننده‌ها باید دارای تاییدیه استاندارد و تطابق فنی از رگولاتوری باشند و نصب و راه‌اندازی این تجهیزات نیز صرفاً از طریق اپراتورها و یا پیمانکاران معرفی شده در پایگاه اطلاع‌رسانی اپراتور مربوط، مجاز است.

وی با اشاره به اینکه خرید، تهیه و نصب تجهیزات غیرمجاز علاوه بر ایجاد تداخل فرکانسی، هزینه‌های سربار ایجاد می‌کند، تاکید کرد: اگر کاربران تلفن همراه تقاضای تقویت سیگنال رادیویی شبکه اپراتور تلفن همراه خود را دارند صرفاً باید در چارچوب مصوبه مربوط و با هماهنگی همان اپراتور اقدام کنند. این ضوابط در پایگاه اطلاع‌رسانی رگولاتوری، بخش قوانین و مقررات، مقررات و ضوابط ملی استفاده از طیف با کد CRA-DEC۵۰۰۹-۰۷ قابل دسترسی است.

معاون امور رادیویی رگولاتوری با اشاره به پایش، کشف و حذف عامل تداخل‌گر از سوی رگولاتوری تصریح کرد: رگولاتوری با عاملان ورود و تهیه تجهیزات غیرمجاز به شدت برخورد کرده و تجهیزاتی که خارج از چارچوب ضوابط فنی نصب شده و غیراستاندارد باشند، توقیف می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید