اولین واکنش ولیعهد ابوظبی به انفجار نفتکش‌ها در فجیره

    کد خبر :539177

ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات حملات به تاسیسات نفتی و کشتی‌های نفتکش سعودی و اماراتی را اتفاقی خطرناک که منجر به تهدیدی علیه کل جهان خواهد شد، توصیف کرد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح و رهبر دوفاکتوی امارات در اولین واکنش نسبت به این دو حادثه این گونه اظهار نظر کرد، امارات بر اساس مسؤولیت بین‌المللی‌اش در جهت انتقال نفت به بازار جهانی، تضمین امنیت دریانوردی و مقابله با هرگونه تلاش برای تهدید دریانوردی در منطقه از سوی هر طرفی تلاش می‌کند زیرا این تهدید خسارت‌های هنگفتی را به اقتصاد جهانی وارد می‌کند.

این اظهارات ولیعهد ابوظبی را خبرگزاری رسمی این کشور در جریان دیدار عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر منتشر کرد.

خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد، محمد بن زاید به سیسی تاکید کرده که چالش‌ها و خطرات بسیاری در منطقه وجود دارند که تحرک کارآمد عربی را برای تعامل با آن می‌طلبند تا منافع عالی عربی و خواسته‌های ملت‌های عرب در زمینه تحقق صلح و ثبات را محقق کند.

به گزارش ایسنا،وی نقش محوری مصر به عنوان قدرت بزرگ عربی که نقشی موثر در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی دارد را مورد تاکید قرار داد.

ولیعهد ابوظبی در ادامه بر هماهنگی همیشگی با قاهره و توافق دیدگاه‌ها با این کشور درباره منابع تهدید امنیت منطقه تاکید کرد که از جمله آن حملات و عملیات خرابکارانه اخیر علیه کشتی‌های تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای امارات و تاسیسات نفت عربستان است.

محمد بن زاید مدعی شد، روابط امارات و مصر اساس مهم و یکی از رکن‌های ثبات و امنیت در منطقه است به طوریکه دو کشور با هم به مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی می‌پردازند و با تلاش‌های مداخله در امور داخلی عربی و حفظ موجودیت ملی این کشورها در برابر شبه نظامیان مسلح دارای طرح‌ و نقشه‌های مشکوک مقابله می‌کنند و حمایت از گسترش تضمین حقوق ملت‌های عربی در داشتن زندگی کریمانه به دور از درگیری‌های منطقه‌ای ویرانگر را مورد حمایت قرار می‌دهند.

سیسی نیز هرگونه اقدام خرابکارانه علیه چهار کشتی در آب‌های منطقه‌ای یک کشور و نیز هدف قرار دادن به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان را محکوم و بر همبستگی با امارات و عربستان در مقابله با تلاش‌ها علیه امنیت و صلح دو کشور تاکید کرد.

وی بار دیگر تاکید کرد، موضع مصر در قبال حفظ امنیت خلیج فارس به عنوان جزء لاینفک امنیت ملی مصر، ثابت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید