برنامه وزارت بهداشت برای کنترل فشار خون ایرانی ها

    کد خبر :538270

جلسه هماهنگی کمیته اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در بسیج ملی کنترل فشار خون در دفتر این معاونت برگزار شد.

این جلسه با حضور قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، مریم حضرتی معاون پرستاری، مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها، نماینده درمان در برنامه فشار خون، نماینده سازمان غذا و دارو و نمایندگان اداره تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت برگزار شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در این جلسه ضمن تاکید بر لزوم پیشگیری از فشار خون بالا و کنترل آن اظهار داشت: معاونت درمان در راستای همکاری با معاونت بهداشت، آمادگی اجرای طرح غربالگری فشار خون در مراکز درمانی را دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: ۱۰۰۲ بیمارستان و ۱۸۴ کلینیک در کشور وجود دارند که با همکاری معاونت پرستاری و با حضور ۱۰۰ هزار پرستار در مراکز درمانی جهت غربالگری بیماری فشار خون اقدام می‌کنند.

جان بابایی بیان کرد: همچنین می‌توان از حضور داروسازان در داروخانه‌های سطح کشور بهره برد، لذا در جلسه مقرر شد داروخانه‌های داوطلب اجرای طرح، توسط سازمان غذا و دارو شناسایی شده تا امکان بهره مندی از این ظرفیت فراهم شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد، واحد تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت لیستی از دستگاه‌های استاندارد فشار خون تولید داخل را با ذکر دقت اندازه گیری تهیه کند تا مراکز بتوانند بر مبنای آن، دستگاه مورد نیاز خود در سطوح مختلف درمانی را تهیه کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید