موافقت شورای شهر تهران با کاندیداتوری کارکنان شهرداری برای انتخابات شورایاری‌ها

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۱۶
    کد خبر :538197

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص انتخابات شورایاری‌ها با کاندیداتوری کارکنان شهرداری تهران البته به شرط کاندیدا شدن محله‌ای خارج از منطقه فعالیت‌شان در شهرداری، موافقت کردند.

مجید فراهانی در یکصد و چهل و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی بندهای اساسنامه انتخابات شورایاری‌ها گفت: به نظرم با توجه به اینکه افرادی که می‌خواهند در انتخابات شورایاری‌ها شرکت کنند، جامعه‌ای حدود ۱۳۰ هزار نفری را تشکیل می‌دهند، محروم کردن کارکنان شهرداری از این انتخابات با حقوق شهروندی در تناقض است و از سوی دیگر این افراد نگاه تخصصی‌تری به مسائل شهری دارند. این افراد وظایف شورایاری‌ها را بهتر می‌دانند، لذا درخواست می‌کنم از حقوق شهروندی نیروهای فعال شهری دفاع کنیم و این مسئله را مدنظر قرار دهیم که در منطقه خودشان عضو شورایاری نشوند.

در ادامه بررسی این بند محمود میرلوحی – عضو دیگر شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید اجازه داده شود در فضای باز قشرهای فرهنگی و فرهیخته در کنار شهرداری فعالیت کنند، اظهار کرد: باید چرخش نیروها را داشته باشیم. قطعاً معنی ندارد کسی که کارمند شهرداری است و اضافه کاری هم می‌گیرد، در شورایاری هم کار کند؛ چرا که باید کارش را رها کند و به مسائل مختلف شورایاری‌ها بپردازد که این موضوع موجب تعارضات مختلفی می‌شود.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتاً بعد از بحث و بررسی با ۹ رأی موافق و ۹ رأی مخالف این بند را به تصویب نرساندند و به این ترتیب همه کارکنان شهرداری اعم از کارکنان مرکز، منطقه، ناحیه و سازمان‌ها می‌توانند در انتخابات به عنوان کاندیدا شرکت کنند و تنها براساس قانون قبلی، شرکت آنها در این انتخابات باید به عنوان نماینده محله‌ای خارج از منطقه فعالیت خود باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید