جدیدترین اخبار
23 اردیبهشت 1398 ساعت 13:23 اقتصادی کد خبر :537481

مدل سفارشی و تیونینگ بی ام و 2002 با پیشرانه V10 معرفی شد

شرکت Gruppe5 می‌تواند بی‌ام‌و ۲۰۰۲ را درحد خودرویی سوپر اسپرت مدرن تقویت و تیونینگ کند.

بی‌ام‌و ۲۰۰۲ یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین خودروهای اسپرت در جهان است و حتی افرادی که طرفدار بی‌ام‌و نیستند، این کوپه‌ی کوچک را ستایش می‌کنند. بی ام‌و ۲۰۰۲ چه در نقش خودرویی مسابقه‌ای و چه در نقش خودرویی خیابانی بسیار خوش درخشید و باید آن را ستاره‌ی خودروهای اسپرت دهه‌ی ۱۹۷۰ دانست. توانایی‌های فراوان و پیشینه‌ی پرافتخار این خودرو شرکت تیونینگی به‌نام Gruppe5 را بر آن داشت تا مدلی از آن را که بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۵ تولید می‌شد، تقویت کند و آن را به سطح خودرویی سوپراسپرت ارتقا دهد.

در مرحله‌ی نخست پروژه‌ی تیم Gruppe5، بسیاری از بخش‌های بدنه با قطعات فولادی و فیبرکربنی تعویض شدند تا هم وزن خودرو کاهش پیدا کند و هم مقاومت آن بیشتر شود. با اینکه این خودرو ازنظر قانونی هیچ مشکلی برای تردد در خیابان و جاده ندارد، برای اینکه بتوان با آن در پیست‌ نیز مسابقه داد، تمامی استانداردهای ایمنی FIA در آن رعایت شده‌اند.

در نمای بیرونی، ظاهر بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به‌دلیل نصب کیت بدنه‌ی پهن و بزرگ کاملا تغییر کرده است. این کیت بدنه‌ی پهن این اجازه را به سازندگان خودرو داده تا از لاستیکهای بزرگ‌تری نیز استفاده کنند و بدین‌ترتیب چسبندگی خودرو در پیچ‌ها و هنگام شتاب‌گیری بهبود پیدا کرده است.

چنین ظاهر جذاب و اسپرتی قطعا به پیشرانه‌ای قدرتمند نیز نیاز دارد. بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به‌صورت استاندارد از پیشرانه‌ی دولیتری چهار سیلندر بهره‌‌مند بود؛ اما شرکت تیونینگ‌کننده تصمیم گرفت پیشرانه‌ی V10 متعلق به بی‌ام‌و M5 کد E60 را در این خودرو نصب کند. تغییرات به تعویض پیشرانه محدود نیستند؛ چون Gruppe5 حجم موتور این پیشرانه را از ۵ لیتر به ۵.۸ لیتر افزایش داده تا بتواند ۷۴۴ اسب‌بخار قدرت از آن بیرون بکشد. نسخه‌ی دیگری از بی‌ام‌و ۲۰۰۲ تولید شده که حجم موتور آن به ۵.۹ لیتر افزایش یافته و ۸۰۳ اسب‌بخار قدرت دارد. اعداد و ارقام جالب‌تری هم درباره‌ی این ۲۰۰۲ قدرتمند وجود دارند. درحالی‌که این خودرو ۹۹۷ کیلوگرم وزن دارد، گفته شده می‌تواند ۱,۰۸۸ کیلوگرم، یعنی بیشتر از وزنش، داو‌ن‌فورس تولید کند.

در ساخت این خودرو، از شرکت CarBahn Autoworks، متعلق به استیو دینان، کمک گرفته شده که دهه‌ها در تیونینگ محصولات بی‌ام‌و تجربه دارد. این موضوع برای طرفداران بی‌ام‌و خبری بسیار هیجان‌انگیز است. هنوز قیمت این مدل مشخص نشده؛ ولی تولید آن از تابستان آغاز خواهد شد. تیراژ تولید بی‌ام‌و ۲۰۰۲ به ۳۰۰ دستگاه محدود خواهد بود که ۲۰۰ عدد از آن‌ها نسخه‌ی ۷۴۴ اسب‌بخاری و ۱۰۰ عدد از آن‌ها نسخه‌ی ۸۰۳ اسب‌بخاری خواهند بود.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • افزایش نرخ بنزین هیچ تأثیری در شهریه مدارس غیردولتی نداشته است
  • تلاش وکلای نجفی برای تبدیل قرار بازداشت متهم
  • کروکی‌های دستی پلیس حذف می‌شود
  • کوین کاستنر بازیگر درامی درباره تخلفات در پارک‌های ملی می‌شود
  • کاهش رأی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نظرسنجی جدید
  • رضا یزدانی در برج میلاد کنسرت می‌دهد
  • مخالفت وزارت خارجه آمریکا با آموزش دستگاه اطلاعاتی ریاض
  • تلاش نتانیاهو برای همراه کردن پرتغال با فشارها علیه ایران
  • رد ادعای وجود مشکل فنی در دوربین‌های شهری
  • روایت ظریف از تذکر به موقع آمریکا به اروپا درباره برنامه موشکی ایران
  • وزرای خارجه مراکش و آمریکا درباره ایران رایزنی کردند
  • اعتصاب فرانسه وارد دومین روز شد
  • «سیدمحمد حسینی« و «صادق خلیلیان» کاندیدای انتخابات مجلس شدند
  • معافیت مشروط کامیون‌های عراقی از پرداخت عوارض ورود به سوریه
  • کفایت سرمایه تأسیس شرکت هواپیمایی 420 میلیارد تومان‌ شد
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی موثرترین راه‌ افزایش درآمد دولت
  • بارش برف و باران در اکثر محورهای مواصلاتی کشور
  • حاشیه‌های«لاله» به «فجر» ختم می‌شود؟
  • ماهیت واقعی FATF چیست؟
  • صندلی اتوبوس‌های پایتخت فروشی می‌شود
  • گروه‌هایی که مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نمی‌شوند
  • رویترز: اروپایی‌ها در جلسه برجام، ایران را به اِعمال «مکانیسم ماشه» تهدید می‌کنند
  • رهبر شیعیان نیجریه به زندان منتقل شد
  • ریابکوف: روسیه طرح تغییر کاربری فردو را متوقف نکرده بلکه آن را تعلیق کرده
  • ترامپ: نیروی بیشتر به خاورمیانه نمی‌فرستیم
  • اوپک و هم‌پیمانانش با کاهش بیشتر تولید نفت توافق کردند
  • معاون وزیر علوم: ورود آمبولانس به دانشگاه تهران برای بازداشت دانشجویان واقعیت ندارد؛ آمبولانس به منظور کمک به دانشجویانی که احتمالا دچار مصدومیت می‌شوند در دانشگاه مستقر است
  • ششمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس
  • محمدی گلپایگانی: در فرانسه چقدر چشمان معترضان را کور کردند
  • معاون استاندار تهران درباره علت تاخیر در باز شدن درهای ورزشگاه آزادی قبل از بازی استقلال: یک تماس تهدیدآمیز با ۱۱۰ گرفته شده بود
  • Ad