اهداف اجرای کنسرت در آن سوی مرز‌ها

    کد خبر :536448

یک نوازنده سه تار از تأثیرات مثبت اجرای کنسرت ایرانی در خارج از کشور گفت.

بهداد بابایی نوازنده سه تار، در خصوص ارتباط میان برگزاری کنسرت‌های ایرانی در کشور‌های مختلف و پیشرفت علم موزیسین‌های ایرانی، گفت: رنگ آمیزی‌های متنوع، استفاده از فرم‌های مختلف و در واقع هارمونی‌های گوناگون موسیقی کشور‌های مختلف، می‌تواند به پیشرفت علم موسیقی کشور عزیزمان ایران کمک شایانی کند. اجرای بیشتر کنسرت‌های موسیقی در آنسوی مرز‌ها، انگیزه بیشتری به موزیسین‌های ایرانی برای ادامه کار موسیقی خواهد داد.

وی اظهار کرد: اجرای کنسرت موسیقی با ساز‌های ایرانی در خارج از کشور می‌تواند توجه دیگر ملت‌ها را برای استفاده از ساز‌های اصیل ایرانی جلب کند و روی موسیقی آن کشور‌ها تاثیر بگذارد.

این نوازنده سه تار گفت: با طرح ریزی و برگزار کردن هرچه بیشتر کنسرت‌های باکیفیت و استفاده از ساز‌های کهن ایرانی در کنسرت موسیقی‌های خارج از کشور به شناساندن ساز ایرانی به آن سوی مرز‌ها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: در سرزمین خودمان ساز‌های قدیمی و ایرانی مغفول و از یاد‌ رفته است. در این شرایط نابسامان هنری شناساندن ساز ایرانی به دیگر کشور‌ها کاری بسیار سخت و دشوار برای هنرمندان این رشته است. در سال جدید امیدوار هستیم با اصلاح سیاست‌های موسیقی، ساز‌های اصیل ایرانی به سرتاسر جهانیان معرفی شوند. زمانی که این اتفاق بیفتد، پیشرفت کیفیت آموزش ساز ایرانی را به هنرجو‌ها شاهد خواهیم بود. ابزار موسیقی ریشه در فرهنگ و هویت ایرانی دارد و شناساندن ساز‌های قدیمی به جهانیان به معرفی هرچه بیشتر اقلیم ایران کمک خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید