حماد سامری: تیم بسکتبال نفت مصمم به کسب سکو در آسیا است

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۱۰
    کد خبر :534129
تیم بسکتبال نفت

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان با اشاره به معرفی تیمش برای شرکت در مسابقات باشگاهی آسیا و با تاکید بر شایسته بودن این حضور گفت: اگر به سکو فکر نکنیم اصلا در مسابقات حاضر نمی‏‎شویم.

حماد سامری با ابراز خرسندی از اینکه تیم بسکتبال نفت آبادان با کسب اولین قهرمانی در لیگ برتر، برای نخستین بار به عنوان نماینده ایران در مسابقات باشگاه‌های آسیا معرفی شده است، گفت: برای حضور در این رقابت‌ها دیگر نماینده یک شهر و استان نیستیم، نماینده ایران به حساب می آئیم و به همین دلیل چگونگی سیاست گذاری باشگاه اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در رابطه با وضعیت قرارداد مجموعه تیم است و اینکه باشگاه چه برنامه‌ای برای آن دارد. قرارداد اعضای کادر فنی و بازیکنان برای یک فصل بوده که تمام شده است. باید ابتدا در این مورد تعیین تکلیف شود تا بعد از آن بتوانیم دیگر موضوعات مهم و موردنظر را پیگیری و مطالبه کنیم.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان با یادآوری اینکه این تیم اجازه جذب بازیکن خارجی برای لیگ برتر نداشت، خاطرنشان کرد: اینکه بتوانیم برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا از بازیکن خارجی استفاده کنیم، اهمیت دارد.

سامری در این رابطه تصریح کرد: درست است که نفت آبادان بدون استفاده از بازیکن خارجی تا فینال پیش رفت و قهرمان هم شد اما شرایط برای مسابقات باشگاه‌های آسیا کاملاً متفاوت است. در این رقابت‌ها تیم‌هایی مانند الریاضی که قهرمان لیگ لبنان شد در کنار قهرمانان کشورهایی مانند چین و کره جنوبی حضور دارند. همه این تیم‌ها علاوه بر ملی پوشانی که در اختیار دارند، بازیکنانی را هم جذب کرده‌اند که تجربه حضور در NBA دارند. برای رقابت با این تیم‌ها باید شرایط خود را به آنها نزدیک کنیم.

وی با تاکید بر اینکه صحبتی مبنی بر اعزام نشدن تیم بسکتبال نفت آبادان به مسابقات باشگاه‌های آسیا مطرح نشده، یادآور شد: آنگونه که اعلام شده اعزام به مسابقات قطعی است اما اینکه این اعزام چگونه و با چه شرایطی انجام شود، خیلی دقیق مشخص نیست. صحبت‌هایی ضمنی مطرح شده اما باید در نشست‌هایی که به زودی برگزار می‌شود، بررسی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد. موضوع خیلی مهم این است که مسئولان باشگاه قاعدتاً باید در مورد مسائل مالی از وزارت نفت استعلام لازم را بگیرند تا بر اساس آن برای قراردادها و جذب بازیکنان جدید تصمیم گیری کنند.

سرمربی تیم بسکتبال نفت آبادان در مورد آغاز برنامه‌های تمرینی این تیم برای شرکت در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز گفت: اعلام شده که مسابقات شهریورماه است اما هنوز زمان دقیق و محل برگزاری رقابت‌ها به صورت رسمی از سوی فیبا آسیا اعلام نشده است. قاعدتاً ۶ هفته پیش از مسابقات، تمرینات مان را آغاز می‌کنیم تا فرصت کافی برای آماده سازی داشته باشیم.

وی در واکنش به این موضوع که «همزمانی تمرینات و مسابقات باشگاهی نفت با برنامه‌های آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی چین می‌تواند مشکل ساز شود»، گفت: قاعدتاً باید تعاملاتی صورت بگیرد. به وقتش میان مسئولان باشگاه و فدراسیون و تیم ملی، نشست‌های لازم برگزار می‌شود تا هماهنگی صورت بگیرد. فکر می‌کنم تمرینات مان را با بازیکنانی آغاز کنیم که در ترکیب تیم ملی نیستند اما در مورد استفاده از ملی پوشان باید تفاهم و هماهنگی انجام شود.

سامری که از سوی آسیا بسکت به عنوان مربی برتر لیگ برتر بسکتبال ایران معرفی شد، در مورد چگونگی حضور تیم نفت در مسابقات باشگاه‌های آسیا نیز گفت: قول می‌دهیم نماینده‌ای شایسته برای بسکتبال ایران باشیم. البته که این مهم به عوامل و همکاری‌های زیادی بستگی دارد اما قول می‌دهیم بهترین حضور ممکن را داشته باشیم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید