کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد

    کد خبر :533470

کپسول دراگون حامل ۵۵۰۰ پوند تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی رسید. یک بازوی رباتیک که کشور کانادا آن را ساخته این کپسول را به ایستگاه فضایی بین المللی متصل کرد.

کپسول دراگون که حامل ۵۵۰۰پو ند تجهیزات و آزمایش‌های مختلف است، به شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. این کپسول متعلق به شرکت اسپیس ایکس، روز شنبه پس از تأخیرهای مکرر بالاخره به آسمان پرتاب شده بود.

«دیوید سن ژاک» فضانورد کانادایی، بازوی رباتیک بزرگ این ایستگاه فضایی را به کپسول دراگون متصل کرد. این بازوی رباتیک در کانادا ساخته شده و در ایستگاه فضایی بین المللی به کار گرفته شده است.

سن ژاک هنگام مخابره پیام رادیویی گفت: خوش آمدی دراگون! همچنین او به زبان‌های انگلیسی و فرانسه به تیم عملیات در زمین نیز تبریک گفت.

سن ژاک در پیامی دیگر به دانش آموزان کانادایی گفت: لحظه اتصال بازوی رباتیک ۵۸ فوتی به کپسول دراگون برایم افتخارآمیز بوده است. پس از سال‌ها تمرین توانستم در یک لحظه بسیار خاص اوضاع را کنترل کنم، همه چیز به خوبی انجام شد.

او نخستین فضانورد کانادایی است که این فضاپیمای رباتیک را به کپسول متصل می‌کند.

به‌هرحال این دومین باری است که کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌رود. این کپسول نخستین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی به آسمان پرتاب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید