برنامه اجرایی برای تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های ترک اعتیادنداریم

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۰۷
    کد خبر :529291
هزینه‌های ترک اعتیاد

وزیر بهداشت درباره سرانجام تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های ترک اعتیاد گفت:احتیاج داریم تا سازمان برنامه و بودجه برای این امر ردیف بودجه پیش‌بینی کند. برنامه‌ای که الان بخواهد اجرا شود،نداریم.

سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که صبح امروز در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در نشستی که داشتیم، قرار گذاشتیم محل‌هایی را برای پذیرش بیماران HIV مثبت و زخم‌های باز و مزمن تهیه کنیم و این محل‌ها قرار است تا دو ماه آینده ایجاد و راه‌اندازی شود.

وی افزود: در رابطه با استفاده از نحوه متادون و فروش آن در داروخانه‌ها، باید بگویم فعلاً به صورت پایلوت دو داروخانه را در تهران برای فروش با نسخه متادون در نظر گرفتیم تا عوارض ناشی از مصرف این دارو کاهش پیدا کند. اگر این طرح موفق باشد، داروخانه‌های پایلوتی را در دیگر استان‌ها راه‌اندازی می‌کنیم.

به گزارش مهر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر سرانجام تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های ترک اعتیاد گفت: این موضوع بین ما و سازمان بهزیستی مطرح است. چند برنامه خرد و کوچک داریم ولی احتیاج داریم تا سازمان برنامه و بودجه برای این امر، ردیف بودجه پیش‌بینی کند ولی برنامه‌ای که الان بخواهد انجام شود و به مرحله اجرا درآید، نداریم.

نمکی خاطرنشان کرد: سیاست‌های ما در برابر معتادان و خانواده‌های آنها، حمایتی است. یک سیاستی در راستای درمان داریم و یک سیاست پیشگیرانه است که سیاست پیشگیرانه بین ما و بهزیستی است.

وی گفت: قرار است تا روی سامانه الکترونیک سلامت، اطلاعات معتادان و خانواده آنها درج شود تا بتوانیم ارتباط سازمانی را با خانواده‌های معتادان داشته باشیم و به درمان آنها کمک کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید