معاون کمیته امداد استان تهران خبر داد:

بهره مندی ۸۲۱ کودک دچارسوء تغذیه استان از سبد غذایی کمیته امداد

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۴۰
    کد خبر :529217
سوء تغذیه کودکان

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران گفت: ۸۲۱ کودک زیر پنج سال دچار سو تغذیه در سال گذشته از سبد غذایی بهره مند شدند که ۹۰۶ میلیون و ۳۸۴ هزار تومان برای این امر اختصاص یافت.

جواد صفاری  با بیان اینکه خدمات کمیته امداد در بخش‌های مختلف به‌صورت هدفمند و زمان‌دار ارائه می‌شود، گفت: در سال گذشته ۸۲۱ کودک دارای سوءتغذیه با همکاری مراکز بهداشت شهری و روستایی در سطح استان شناسایی‌شدند که تحت درمان قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به صورت میانگین ۹۲ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، بیان کرد: والدین کودکان مبتلا به سو تغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی مورد نیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران افزود: کمک به رفع سو تغذیه کودکان یک طرح مشارکتی – حمایتی بین وزرات بهداشت و کمیته امداد است که بر اساس بسته غذایی پیشنهاد شده از طرف وزارت بهداشت سبد غذایی متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

صفاری تاکید کرد: با پایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش ماهه، کودکان بهبود یافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج و افراد جدید جایگزین آنها می‌شوند.

به گزارش مهر،وی بابیان اینکه زمینه مشارکت خیران برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال نیز فراهم است، افزود: خیران می‌توانند با حمایت از طرح همسفره در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رفع سو تغذیه کودکان زیر پنج سال مشارکت کنند.

صفاری با اشاره به اینکه سبد غذایی ویژه کودکان زیر پنج سال دچار سو تغذیه شامل حبوبات، لبنیات، برنج، روغن، گوشت مرغ و ماهی است، گفت: این سبد علاوه بر کودکان تحت حمایت کمیته امداد به سایر کودکان نیازمندی که تحت حمایت نیستند تعلق می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید