جدیدترین اخبار
9 اردیبهشت 1398 ساعت 13:40 پزشکی و سلامت کد خبر :528825

با پرفشاری خون خداحافظی کنید

پرفشاری خون

اگر فشارخونتان بالاست (بیش از 140 میلی‌متر جیوه) پس باید فکری به حال این وضعیت بکنید. راهکارهای طبیعی برای کاهش فشارخون وجود دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

عوامل مهم را یادداشت کنید

در ملاقاتی که با پزشکتان دارید وضعیت کنونی‌تان را از دکتر بپرسید: فشارخون، کلسترول، قند خون، دور کمر و شاخص توده بدنی اطلاعاتی هستند که باید در مورد آن‌ها دقیقاً بدانید تا در ملاقات بعدی با پزشک، روند درمانتان را بررسی کنید.

از مشاور کاهش وزن کمک بگیرید

اگر فشارخون بالا یا دیابت دارید می‌توانید از مشاور تغذیه یا مشاور کاهش وزن و تناسب اندام کمک بگیرید. کاهش وزن موجب کاهش فشار خونتان نیز می‌شود.

از تنهایی بیرون بیایید

احساس تنهایی کردن می‌تواند ریسک بیماری‌های قلبی را ۲۹ درصد بالا ببرد. می‌توانید عضو گروه‌ها و کلوپ‌ها شوید و اوقات بیشتری را در میان جمع و مشغول باشید.

بیشتر میوه و سبزی بخورید

اگر مصرف میوه و سبزی‌تان را به بیشتر از دو وعده در روز افزایش دهید، احتمال اینکه در اثر بیماری قلبی از بین بروید را واقعاً پایین می‌آورید. اما اینکه سبزیجات را چگونه می‌پزید هم مهم است چون حرارت زیاد ویتامین‌ها و مواد مغذی را نابود می‌کند. سعی کنید سبزیجات را خام مصرف کنید، یا فقط کمی حرارت دهید و با روغن زیتون میل کنید.

غذاهایتان را تند کنید

یک خبر خوب برای آن‌هایی که عاشق غذاهای تند هستند: فلفل دوست‌ها روزانه ۲۵۰۰ میلی‌گرم کمتر نمک مصرف می‌کنند و نسبت به آن‌هایی که طعم‌های ملایم‌تر را ترجیح می‌دهند فشارخون پایین‌تری دارند. محققان عقیده دارند غذاهای تند می‌توانند شما را نسبت به طعم و شوری نمک حساس کنند و باعث بشوند کمتر نمک بخورید.

بیشتر ماست بخورید

پنج بار در هفته ماست خوردن منجر به کاهش ۳۰ درصدی احتمال سکته قلبی در میان زنان دچار فشارخون می‌شود. کلسیم موجود در لبنیات کمک می‌کند فشارخونتان پایین بیاید و غذاهای تخمیر شده مثل ماست می‌توانند از سفتی رگ‌ها کم کنند.

هنرمند درونتان را بیرون بکشید

خلق یک اثر هنری چه نقاشی باشد و چه مجسمه سازی می‌تواند به میزان قابل توجهی از هورمون‌های استرستان که ریسک فشارخون بالا را افزایش می‌دهند کم کند. توجه و تمرکز شما روی هنری که به آن مشغولید، حواس شما را از عوامل اضطراب برانگیز پرت می‌کند.

بیشتر پروتئین مصرف کنید

افرادی که بیشتر از بقیه پروتئین می‌خورند، ۴۰ درصد کمتر در معرض فشارخون بالا هستند. اگر گوشت مصرف می‌کنید آن را زیادی نپزید چون یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که استیک‌های کاملاً پخته شده می‌خورند بیشتر احتمال دارد دچار فشارخون بالا شوند.

بیشتر به دل طبیعت بزنید

«کمی طبیعت گردی» دارویی است که شاید پزشکتان هم تجویز کند. در هفته حداقل نیم ساعت در طبیعت سپری کنید، در فضای سبزی که بتواند فشارخونتان را واقعاً پایین بیاورد.

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تدوین 7 محور اصلی برای جهش تولید
  • واکنش وزیر علوم به پیشنهاد مجلس درباره لغو کنکور
  • دو واکسن “کرونا” وارد مرحله آزمایش‌های انسانی شدند
  • مسافران مترو تهران ۳ برابر شدند
  • کسب و کارهای کم ریسک از ۲۳ فروردین می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند/ عدم فعالیت پر ریسک‌ها تا پایان فروردین
  • نرخ ارز، دلار، سکه، طلا و یورو در بازار امروز یکشنبه ۱۷ فروردین ۹۹
  • محسن هاشمی: تهرانی‌ها نیاز به تست فوری کرونا دارند
  • محمدرضا زائری: این نقی دیگر «معمولی» نیست!
  • ماجرای ۲۰ گیگ بسته اینترنت رایگان چیست؟
  • بانک مرکزی: تغییر نرخ سود سپرده‌ها شایعه است
  • چند توصیه برای ضدعفونی کردن خودروی شخصی
  • نماینده مجلس: باید تا پایان فروردین همه‌جا تعطیل شود
  • منتظر سهمیه بنزین تابستان باشیم؟
  • افزایش ١٥ درصدی تردد بین استانی در شبانه روز گذشته
  • تایید نهایی کیت‌های تشخیص کرونای ۳ شرکت دانش‎بنیان
  • تصمیم خطیر سران قوا
  • دستور روحانی برای آغاز فعالیت‌ واحدهای تولیدی
  • میزان افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری مشخص شد
  • سکوت در برابر فتاح، حمله به روحانی!
  • کرونا فرصتی برای یک آغاز در خاورمیانه
  • رشد ۳۰ درصدی مراجعین کرونایی در تهران
  • اعلام افزایش کرایه مترو و اتوبوس در سال ۹۹
  • جهانگیری: تصور عبور از شرایط فعلی بدون هزینه غیرممکن است
  • طرح سه فوریتی تعطیلی و قرنطینه کامل کشور
  • ایران خودرو: 7 محصول جدید درسال جهش تولید روانه بازار می شود (عکس)
  • رئیس نظام پزشکی: بعد از ۲۰ روز متوجه کرونا شدیم
  • نگاهی به محصول جدید سایپا؛ شاهین ایرانی کی به پرواز در می‌آید؟
  • چند انتقاد جدی به سریال پایتخت ۶
  • بهبودیافتگان کرونا تا چند روز ناقل بیماری هستند؟
  • سامانه شبکه اجتماعی شاد، از چگونگی ورود دانش آموزان تا چند ابهام مهم
  • Ad