دستگیری 5 شکارچی در دشتی بوشهر

  • حوادث
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۲۰:۰۵
    کد خبر :527802
شکارچی غیرمجاز

در پی اجرای گشت مشترک یک روزه در حوزه استحفاظی شهرستان دشتی استان بوشهر پنج نفر متخلف شکار و صید غیرمجاز دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: در پی اجرای طرح همکاری‌های مشترک بین شهرستانی در حوزه شهرستان دشتی جهت برخورد با متخلفان شکار و صید در طی یک روز، تعداد ۵ نفر متخلف شکار و صید قبل و هنگام شکار دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

سید احسان موسوی عنوان کرد: از متخلفین تعداد یک سر خرگوش، ۳ قبضه سلاح ساچمه زنی، یک قبضه سلاح بادی ۵/۵ مدل pcp به همراه ۳۷ فشنگ ساچمه زنی، یک عدد اسپیکر، دو رشته دام زنده گیری پرندگان، دو عدد قطار فشنگ و دو عدد چاقو کشف و ضبط گردید.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این ارتباط اظهار کرد: فصل بهار فصل زادآوری حیات وحش بوده و شکار حیات وحش در این فصل بسیار ناجوانمردانه است.

فرهاد قلی نژاد خاطرنشان کرد: همشهریان گرامی و دوستداران طبیعت می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف گزارشات خود را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اطلاع داده و یا با شماره تلفن ۳۳۵۳۷۰۶۴ تماس حاصل نمایند.

وی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست این آمادگی را دارد که در تمامی ساعات شبانه روز به صورت قاطع با متخلفان زیست محیطی برخورد نماید. شکار جانوران خارج از فصل شکار و بدون دریافت مجوزهای لازم، شکار غیرمجاز محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، شکارچی غیرمجاز کسی است که بدون توجه به وضعیت زیستی جانوران و مقررات وضع شده برای حفاظت از گونه‌های در معرض نابودی، به شکار آن‌ها می‌پردازد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید