دستگیری قاچاقچیان داروهای یارانه‌ای

  • حوادث
  • شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
    کد خبر :527582
قاچاقچیان دارو

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری اعضاء باند قاچاق داروهای یارانه‌ای که با جعل ۱۰۰ جلد دفترچه بیمه و استفاده از دفترچه‌های جعلی اقدام به قاچاق دارو کرده بودند، خبر داد.

سردار کیوان ظهیری در تشریح این خبر گفت: در پایش‌های اطلاعاتی به دست آمد که تعدادی افراد ضمن تشکیل باندی در زمینه قاچاق داروهای یارانه‌ای به خارج از کشور اقدام به جعل دفترچه‌های بیمه و مهرهای سازمان‌های مختلف و پزشک‌های متخصص می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های مالی آنها در یک ماه به ۳ میلیارد ریال می‌رسد، افزود: متهمان ۳ نفر بوده و رابطه فامیلی با یکدیگر دارند و پس از تهیه داور با دفترچه‌های جعلی، داروهای یارانه‌ای را به خارج از کشور منتقل می‌کنند.

ظهیری خاطرنشان کرد: مخفیگاه متهمان مورد شناسایی قرار گرفت و ماموران موفق شدند هر ۳ متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و تعدادی آلات و اداوت جرم و همچنین دفترچه‌های بیمه جعلی کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه متهم اصلی به مصرف مواد مخدر اعتیاد شدید دارد و علت ارتکاب جرم را تامین هزینه‌های مصرف مواد مخدر عنوان کرده است، خاطرنشان کرد: وی در بازجویی انجام شده اظهار داشت که از چندی پیش متوجه شدم که می‌توانم با استفاده از جعل نسخه‌های پزشکان و همچنین تهیه لاشه‌های یکی از دفترچه‌های بیمه کشور اقدام به خرید داروهای یارانه‌ای با قیمت پایین کنم و آنها را در مرز به فردی دیگر به چندین برابر قیمت بفروشم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه متهم اصلی به جعل ۱۰۰ جلد دفترچه بیمه و تهیه نسخه‌های جعلی و مهرهای سازمان‌های مربوطه با همکاری دو هم‌دست خود اعتراف کرده است، ابراز داشت: با اعتراف متهمان پرونده به جرم ارتکابی، با هماهنگی مقام قضائی، برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید