ضرورت بومی‌سازی حاکمیت سایبری

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۳۷
    کد خبر :526272
حاکمیت سایبری

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مسدود شدن صفحه اینستاگرام برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: باید مدیریت فضای مجازی ما بومی باشد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفتگو با مهر، در واکنش به مسدود شدن صفحه اینستاگرام برخی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: ما توقعی از دشمنان انقلاب اسلامی جز این نوع برخوردهای سخیف نداریم و ۴۰ سال است که علیه جمهوری اسلامی ایران دشمنی کرده‌اند و در حال حاضر هم به دشمنی خود به شکل‌های مختلف ادامه می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید در مقابل دشمنان نظام بر اساس قوانین بین‌المللی مقابله به مثل شود، ادامه داد: از دستگاه‌های ذیربط به ویژه وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی انتظار داریم که برخورد مناسبی نسبت به این اقدام انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر ضرورت بومی‌سازی حاکمیت سایبری، تصریح کرد: یکی از بحث‌های اولیه ما همواره این بوده که باید مدیریت فضای مجازی بومی باشد و تا زمانی که در این زمینه اقدام عملی نکنیم، دشمنان به شکل‌های مختلف و به ویژه از طریق فضای مجازی خود علیه کشورمان اقدام می‌کنند.

سالک با بیان اینکه بنده در شورای عالی فضای مجازی و کمیسیون فرهنگی مجلس بارها بر ضرورت این مسئله تأکید کرده‌ام، گفت: متأسفانه با موانع و اندیشه‌های مختلفی در این زمینه روبرو هستیم و برخی از آقایان فکر می‌کنند که اگر ما خودمان حاکمیت سایبری در اختیار داشته باشیم، با دنیا قطع رابطه می‌کنیم که به واقع این گونه نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید