ادعاهای پسر پادشاه سعودی علیه ایران در کنفرانس امنیتی مسکو

    کد خبر :526175
کنفرانس امنیتی مسکو

معاون وزیر دفاع عربستان که در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت کرده است، ادعاهای بی اساسی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

 خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان و فرزند شاه این کشور که در کنفرانس امنیتی مسکو شرکت کرده است در سخنرانی خود مدعی شد که ایران از “گروهک‌های تروریستی از جمله انصارالله” که برای براندازی دولت یمن تلاش کرده و به مرزهای عربستان تجاوز می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی افزود: حوثی‌ها تاکنون ۲۲۰ موشک بالستیک به سوی پایتخت عربستان و دیگر شهرهای آن شلیک کرده‌اند، به حقوق مردم یمن احترام نمی‌گذارند و توافق استکهلم را نیز نقض کرده‌اند.

به گزارش افکارنیوز،معاون و برادر ولیعهد سعودی گفت که عربستان حق داشت که از خاک و ملت خود و منطقه دفاع کند و با توجه به منشور سازمان ملل ائتلاف عربی را تشکیل داد.

وی در ادامه مدعی شد: ایران تروریست‌ها را در آغوش گرفته است و از آنها حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند و متأسفانه اولین کسی که از این سیاست‌ها رنج می‌برد مردم ایران هستند که مستحق زندگی در ثبات و رفاه را دارند.

به گزارش ایسنا، ادعای حمایت ایران از تروریسم درحالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران برای ریشه کن کردن تروریسم تلاش‌های فراوانی کرده است و بنا بر اعتراف همپیمانان سعودی‌ها این عربستان بوده که مرزهای خود را بر روی تروریست‌ها باز کرده تا وارد منطقه شوند و از آنها حمایت کرد.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان چهار سال است که زنان و کودکان یمنی را به قتل می‌رساند، مدارس و بیمارستان‌های آنان را بمباران می‌کند و از رسیدن غذا و دارو و کمک‌های بشردوستانه به آن‌ها ممانعت می‌کند و به دلیل تجاوزهای وحشیانه‌اش در یمن در لیست سیاه سازمان ملل قرار گرفت.

بهرام قاسمی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این در رابطه با مساله حمایت تسلیحاتی از یمن اعلام کرده است: ما هیچ‌گونه ارتباط تسلیحاتی با یمن نداریم، یمن در محاصره است و چنین امکانی در کل وجود ندارد در غیر این‌صورت ایران به قدری شهامت دارد که چنین اقدام و سیاستی را اگر داشته باشد اعلام کند؛ آنچه امروز در دستان مردم یمن هست سلاح‌هایی است که از دولت‌های قبل در پادگان‌ها وجود داشته، امروز مشاهده می‌کنیم یمن برای آنکه در مقابل تجاوز و حملات بی‌امان از خود محافظت کند به سراغ تکنیک‌های درونی رفته و این طبیعی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید