فرمانده مرزبانی ناجا:

محدود بودن اختیارات مرزبانی یک معضل بزرگ است

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
    کد خبر :525814
کنترل مرزها

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: محدود بودن اختیارات مرزبانی یک معضل بزرگ است، به طوری که موضوع تأمین امنیت در حوزه پایانه‌ها پیش بینی نشده است.

روز گذشته جلسه کارگروه عمران و کنترل الکترونیک مرز با حضور اعضا مهندسی ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، وزارت کشور، سازمان بنادر و دریانوردی و پایانه‌های وزارت راه و شهرسازی در ستاد مرزبانی ناجا برگزار شد.

سردار قاسم رضایی در این جلسه با اشاره به حساسیت کنترل مرزها، اظهار داشت: هرگونه ساخت و ساز در رده‌های مراقبتی و گمرکات مرزی باید در کارگروه مرز بررسی و پس از آن به قانون تبدیل شود.

فرمانده مرزبانی ناجا افزود: با تلاش ستاد کل نیروهای مسلح، تعاملات خوبی در راستای انسداد فیزیکی مرزهای مشترک با کشور پاکستان صورت گرفته که نشان از توجه ستاد کل نیروهای مسلح به مرزهای کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اهتمام مرزبانی به پاسداری از مرزهای کشور، تصریح کرد: در حوزه راه‌ها و پایانه‌های مرزی، مأموریت امنیتی بر عهده مرزبانی است؛ اما محدود بودن اختیارات مرزبانی یک معضل بزرگ است، به طوری که موضوع تأمین امنیت در حوزه پایانه‌ها پیش بینی نشده است.

این مقام مرزبانی با بیان اهمیت مأموریت نیروی زمینی ارتش در جلوگیری از هرگونه عملیات امنیتی و تروریستی در شرق کشور، بیان کرد: بخشی از ابنیه ها و پایگاه‌های مرزی در اختیار ارتش قرار گرفته که لازم است ساخت و ساز ابنیه های این مناطق و تأمین امنیت در حوزه استحفاظی را ارتش به خوبی عهده دار شود.

به گزارش مهر، سردار قاسم رضایی در خاتمه به ساخت و ساز ابنیه ها در مرزها اشاره کرد و گفت: ملاحظات مرزی، رعایت معاهدات و پروتکل‌های بین المللی در این حوزه از موضوعاتی می‌باشد که رعایت آنها الزامی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید