شریعتمداری:هماهنگی با مدیران بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بوم‌گردی

  • سیاسی
  • شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ ۱۵:۰۰
    کد خبر :523674

وزیرکار از هماهنگی با مدیران بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بوم‌گردی خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از خانه ملت، محمد شریعتمداری وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی درباره طرح ویژه ایجاد 140 هزار شغل برای رونق بخش گردشگری و صنایع دستی، گفت: وزارت کار جلسه‌ای با رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منظور پیگیری این هدفگذاری کمی در سال 98 برای ایجاد اشتغال انجام داده است تا از ظرفیت اشتغالزایی این حوزه بهره گیرد.

وی افزود: شورای عالی اشتغال تعهدات تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه اشتغال را پیگیری می‌کند که از اهم این حوزه‌ها، زمینه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است زیرا ظرفیت بالایی برای توسعه دارد.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی یکی از مشکلات حوزه گردشگری را عدم شناسایی طرح‌های گردشگری از سوی بانک‌ها دانست و توضیح داد: بانک‌ها یک طرح تولیدی را خوب می‌شناسند و برای حمایت از آنها راحت عمل می‌کنند ولی مثلا یک طرح بوم‌گردی با مشکلاتی روبرو است لذا ما برای استاندارد کردن فرمت‌های مربوطه به منظور پرداخت وام در حوزه گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی تلاش کردیم.

عضو هیئت دولت ادامه داد: تلاش شد با مدیران بانک‌ها هماهنگی لازم به وجود آید تا تسهیلات به بوم‌گردی و حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارائه شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید