کاروان امدادی شهرداری تهران راهی خوزستان شد

    کد خبر :520672
کاروان امدادی شهرداری تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اعزام متخصصان و کمک‌های تجهیزاتی شهرداری به خوزستان و گلستان خبر داد.

مجتبی یزدانی در مراسم اعزام کاروان کمک‌های شهرداری تهران به مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران که به پیشنهاد شهرداری تهران مقرر شد تا سقف ۱۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده کمک شود علاوه بر تجهیزات با هماهنگی استانداران استان‌های درگیر سیل ۱۰ میلیارد تومان کمک در قالب تجهیزات و اقلام مورد نیاز به این مناطق ارسال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان خوزستان بیشتر نیاز به تجهیزات برای ساخت سدبندها وجود دارد و با توجه به بازدید شهردار تهران، امروز امکانات مورد نیاز این استان در سوسنگرد، در قالب پنجمین کاروان اعزامی شهرداری تهران به این منطقه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: در کاروان امروز پنج لودر، سه بیل مکانیکی، سه جرثقیل، ۱۵ کمپرسی برای حمل خاک و ۲۵ دستگاه کامیون حامل کمک‌های مردمی که از سطح مناطق ۲۲ گانه جمع‌آوری شده است به خوزستان ارسال می‌شود. این نکته قابل توجه است که بیشتر این اقلام، اقلام اعلام شده توسط استانداری خوزستان است که در آن منطقه مورد نیاز شهروندان است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه شهرداری تهران در این استان‌ها نماینده مستقر دارد افزود: تمامی تجهیزات و اقلام اعزامی با هماهنگی استانداران توسط نمایندگان ما در این استان‌ها توزیع می‌شود. فردا نیز اکیپی مجهز شامل ۱۵۰ نفر نیروی انسانی برای پاکسازی نهایی شهر آق قلا به گلستان اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: با هماهنگی استانداری لرستان نیز چندین دستگاه خاور، واترجت و … به این استان ارسال می‌شود ، طی چهار روز آینده اکیپ مجهزی هم همانند اکیپی که به گلستان اعزام شده برای پاکسازی نهایی استان لرستان اعزام شوند تا شهر پل دختر به طور کامل پاکسازی شود.

معاون شهردار تهران در پاسخ به این سوال که آیا در میان اقلام اعزامی به مناطق سیل زده کالاهای دست دوم نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران هنگام جمع‌آوری این اقلام تفکیک انجام شده و در مقصد نیز در هنگام تحویل این اقلام به هلال احمر آنجا هم نماینده شهرداری تهران حضور دارد و تفکیک دوباره‌ای انجام خواهد شد. لذا به هیچ عنوان در این اقلام ، کالاهای دست دوم وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص زمان استمرار حضور نیروهای شهرداری تهران در استان خوزستان گفت: حضور این نیروها بستگی به نظر استانداری تهران به عنوان استان معین خوزستان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید