پرسپولیس با چه شرایطی جشن قهرمانی را زودتر می‌گیرد؟

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۶:۰۹
    کد خبر :520337
جشن قهرمانی

تیم فوتبال پرسپولیس در صورت پیروزی در ۳ دیدار متوالی ۲ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ برتر می‌تواند جشن قهرمانی بگیرد.

پس از اینکه پرسپولیسی‌ها پیروزی خود را مقابل تیم سایپا جشن گرفتند، حالا در تلاش هستند تا هتریک قهرمانی خود را در لیگ هجدهم نیز جشن بگیرند.
سرخپوشان پایتخت با توجه به محرومیت اخیرشان از پنجره نقل و انتقالاتی تا نیم فصل دوم اجازه استفاده از بازیکنان جدید خود را نداشتند، اما باز هم طبق انتظار در نقش یک مدعی برای کسب عنوان قهرمانی ظاهر شدند و مجددا نشان دادند که می‌توانند برای سایر تیم‌های تا دندان مسلح، خطر جدی محسوب شوند.
پرسپولیس با ۵۴ امتیاز تا هفته بیست و ششم لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد و فاصله پنج امتیازی با تیم‌های تراکتورسازی تبریز و هفت امتیازی با استقلال تهران، رقیب سنتی خود در جدول ایجاد کرده است. با این حال این فاصله با سایر رقبا برای کسب عنوان قهرمانی کافی نیست، چرا که یک لغزش کوچک می‌تواند هتریک سومین قهرمانی را برای سرخ‌ها به حسرت تبدیل کند. به غیر از استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز، تیم‌های سپاهان و پدیده به ترتیب با ۴۷ و ۴۶ امتیاز، شانس‌های بعدی برای تصاحب صدر جدول هستند.
پرسپولیس تهران در این پنج هفته باقی مانده باید با تیم هایی، چون ذوب آهن و سپاهان اصفهان، تراکتورسازی تبریز، ماشین سازی و پارس جنوبی مصاف کند. بازی‌هایی که در نظر اول برای پرسپولیسی‌هایی که خواهان قهرمانی هستند چندان ساده به نظر نمی‌رسد. رقابت تیم‌های علی منصور مقابل پرسپولیس همیشه در لیگ جذابیت خاصی داشته است. در کنار این بازی، مصاف با سپاهان حساسیت‌های خاص خود را دارد.
تیم سپاهان تحت هدایت امیر قلعه نویی پس از باخت مقابل استقلال در تلاش است تا بازی‌های پیش رو را جدی‌تر از همیشه دنبال کند، بلکه بعد از چند سال به افتخار گذشته خود بازگردد. پس قطعا آن‌ها در هفته بیست و هفتم مقابل سرخ‌های پایتخت تیم دست و پا بسته‌ای نخواهند بود و تمام تلاش خود را برای کسب پیروزی انجام می‌دهند. در کنار زردپوشان اصفهانی، تراکتورسازی تبریز که از نیم فصل دوم بسیار خوب بازی‌های خود را پیگیری کرده است، مقابل پرسپولیس برانکو بسیار با انگیزه خواهد بود و همه این‌ها کار شاگردان برانکو را برای حفظ عنوان صدرنشینی سخت‌تر از گذشته می‌کند.
پارس جنوبی جم که مانند فصل گذشته اش در اوج دیده نمی‌شود، انگیزه‌های بالایی در مقابل تیم‌های پرطرفدار پایتخت از جمله استقلال و پرسپولیس دارد. در هفته آخر لیگ برتر این بار سرخپوشان باید با جمی‌هایی مصاف دهند که در بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۱ آن‌ها را از پیش رو برداشته بودند. در کنار همه این آمار و ارقام باید به این موضوع توجه کرد که سرخپوشان پایتخت فاصله خوبی با رقیبان دارند و لغزش حریفان در بازی‌های پیش رو می‌تواند جام را برای بار سوم به تهران بیاورد.
در میان سایر مدعیان لیگ برتر، استقلال تهران بازی‌های ساده تری روی کاغذ نسبت به سایر ۵ تیم بالای جدول دارد و شاید سخت‌ترین بازی آن‌ها از نگاه هواداران فوتبال مقابل پدیده شهر خودرو باشد.
در میان چهار تیم مدعی کسب جام تیمی که همگی با آن رو به رو خواهند شد “ماشین سازی تبریز” است که محمدرضا مهاجری را در سمت سرمربیگری خود در اختیار دارد. مهاجری پیش از حضور در ماشین سازی هم نتیجه گرفتن مقابل تیم‌های قدرتمندی، چون پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، استقلال و سایر تیم‌ها را خوب بلد است. حالا تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و پدیده باید در این پنج هفته باقی مانده بازی خود را مقابل این تیم برگزار کنند. مطمئنا بازی مقابل ماشین سازی می‌تواند برای هر ۴ مدعی کسب عنوان قهرمانی، محک خوبی باشد.
دست کم گرفتن تیم‌هایی که در میانه جدول و یا انتهای جدول قرار دارند عاقبت خوشی برای تیم‌های مدعی لیگ برتر ندارد، چرا که هر لحظه ممکن است بازی مقابل برخی تیم‌ها طور دیگری رقم بخورد و تصور میلیون‌ها هوادار از قهرمانی تیم به طور کلی تغییر کند. تیم‌های بالانشین جدول از جمله پرسپولیس صدرنشین باید مواظب باشند تا در انتهای لیگ تصورشان از قهرمانی ، به حسرت تبدیل نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید