بازیگر «نهنگ آبی»: چرا نمی‌شود این نقش را در تلویزیون نمایش داد؟

    کد خبر :503328
نهنگ آبی

حمیدرضا آذرنگ می‌گوید در اغلب کشورهای صاحب تمدن، فرهنگ و هنر، پایه تمدن است و این نوع کشورها هستند که تمدن و تعریف مدنیت را با خود حمل می‌کنند. آن‌ها خود را در قبال تعریف ذائقه عمومی مسؤول می‌دانند اما در ایران برعکس شده است و به دلیل تنزل ذائقه عمومی و قالب ذائقه‌هایی که وجود دارد، سریال می‌سازند.

آذرنگ در این باره گفت: این مساله نه تنها باعث ارتقای سطح سلیقه مردم نمی‌شود بلکه تنزل بی‌نهایت سطح آثار هنری را به همراه دارد. سازندگان مردم خود را به بسیاری از آثار به اسم طنز عادت داده‌اند در حالی که واژه طنز در هنر پیچیده است و به همین راحتی نیست که به هر اتفاقی واژه طنز و کمدی اطلاق کنیم. همچنین زمانی که یکسری سلایق که فرهنگ و هنر با آن‌ها در تقابل است، می‌خواهند تصمیم بگیرند همه چیز را به این راحتی دچار ویرانی می‌کنند. سپس باید سوال کنیم چرا به اینجا رسیدیم اما در این زمینه فکر هم نمی‌شود؟

او ادامه داد: کاش تلویزیون که بانی ساخت این نوع سریال‌هاست و همچنین سینما در عرصه خود، جلسات کارشناسی هفتگی و ماهیانه در رسانه‌شان برگزار کنند. چه اشکالی دارد رسانه توسط خودش نقد شود و بگوید ما این کارها را انجام دادیم و اشتباه کردیم و در نهایت راهکار درست را ارائه بدهند. همچنین این رسانه‌ها باید نظرسنجی برگزار کنند و تاریخ سریال‌سازی و سینماسازی بعد از انقلاب را به مشورت بگذارند تا بفهمند کدام سریال توانسته باعث ارتقای سطح کیفی شود و دغدغه بیشتری در سازندگان ایجاد کند. چند سریال مانند «هزاردستان» مرحوم علی حاتمی داریم که نشان دهد سریال‌سازی کار دشواری است و سریال را تا این حد به تنزل نرسانیم که هرکس بتواند کارگردان و نویسنده شود و به هر اثر سخیفی کمدی و طنز بگوید. این درد بزرگی است که به جان هنر افتاده و هنر نتوانسته به اندازه شعور هنرمندان و مردم ارتقا پیدا کند به دلیل اینکه موانع و سلایق اجازه نمی‌دهند.

آذرنگ گفت: اگر سلایق حاکم شوند، افرادی که قد هنر ارتفاع ندارند، باید حذف شوند و متأسفانه آنقدر زیاد هستند که تلاش می‌کنند هنر را هم قد خود کنند به جای اینکه خود را به قد فرهنگ و هنر برسانند. مطمئناً زمان می‌برد که بتوان این افراد را حذف کرد و بعد باید دید که چگونه گذشته را جبران کنیم تا بتوانیم زمان حال خود را بهتر کنیم.

بازیگر «نهنگ آبی» و «شهرزاد ۱» با اشاره به اینکه نقش یک فرد معتاد به الکل را در «نهنگ آبی» بازی می‌کند، تصریح کرد: دوست دارم روزی به این نتیجه برسیم که چرا نمی‌شود این نوع نقش را در تلویزیون نمایش داد؛ آیا به دلیل که وجود ندارد یا اگر نشان دهیم ممکن است به وجود بیاید یا تا حدی فراوان است که مقایسه می‌شود؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید