وزیر خارجه پیشین ترکیه: آنکارا در سوریه مرتکب اشتباهاتی شد

    کد خبر :502110
وزیر خارجه پیشین ترکیه

وزیر خارجه پیشین ترکیه اذعان کرد که آنکارا مرتکب اشتباهاتی در سوریه شده است.

یاشار یاکیش، وزیر خارجه پیشین ترکیه به خبرگزاری نووستی روسیه تصریح کرد: آنکارا در سیاست‌هایش در قبال بحران سوریه اشتباهاتی را مرتکب شده یکی از این اشتباهات این است که ترکیه تمام تخم‌مرغ‌ها در یک سبد قرار داد و این چیزی است که باید در دیپلماسی از آن اجتناب شود.

وی در ادامه افزود: تمامی سیاست‌های ترکیه بر این فرضیه استوار بود که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در نزدیکترین زمان ممکن برکنار خواهد شد اما این ارزیابی اشتباه بود و به همین خاطر ترکیه در حال حاضر مجبور است عواقب آن را تحمل کند.

یاکیش همچنین گفت: اشتباه دوم قطع روابط با سوریه و بستن تمامی کانال‌های ارتباطی با این کشور بود.

به گزارش ایسنا،وزیر خارجه پیشین ترکیه همچنین خاطرنشان کرد: سومین اشتباه تلاش یک کشور برای براندازی دولت کشور دیگر است که این امر نقض قوانین بین‌المللی قلمداد می‌شود و این قاعده زمانی که مربوط به کشورهای همسایه باشد، اهمیتش بیشتر می‌شود چرا که موقعیت جغرافیایی دو کشور همسایه را به سمت همکاری دوجانبه پیش می‌برد چه در روزهای آسان و آرام و چه در روزهای سخت.

وی اظهار داشت: ترکیه برای تجهیز مخالفان مسلح در سوریه با غرب همکاری داشت و نتوانست مانع دسترسی افراط گرایان به سلاح شود و به همین خاطر به کشوری برای عبور تسلیحات و افراط گرایان به سوریه تبدیل شد.

یاکیش در آخر گفت: مقامات ترکیه رسما به این امر اعتراف نکرده‌اند اما گزارش‌های مطبوعاتی به طور گسترده در این باره صحبت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید