هیأتی از کره‌شمالی عازم چین شد

    کد خبر :498232
کره‌شمالی

به‌دنبال بی‌نتیجه ماندن مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی، هیأتی از دیپلمات‌ها «پیونگ‌یانگ» را به مقصد «پکن» ترک کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از فارس، «خبرگزاری دولتی کره‌شمالی» اعلام کرد، پس از آن‌که مذاکرات میان «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بی‌نتیجه به پایان رسید، هیأتی از کره‌شمالی به رهبری «ری کیل سونگ» معاون وزیر امور خارجه این کشور عازم چین شد.

روز پنجشنبه ترامپ در نشست خبری پس از اتمام زودتر از موعد مذاکرات گفت در مذاکراتمان صحبت‌های زیادی درخصوص چین پیش آمد اما می‌دانیم کره‌شمالی از کسی دستور نمی‌گیرد. وی اذعان کرد چین «کمکی بزرگ» برای کره‌شمالی است.

وی در خصوص علت بی‌نتیجه ماندن مذاکرات گفت: «بیشتر ترجیح می‌دهم این کار را درست انجام دهم تا سریع».

وزارت امور خارجه چین در واکنش به بی‌نتیجه ماندن مذاکرات آمریکا و کره‌شمالی اعلام کرد امیدوار است گفت‌وگو و ارتباطات بین «واشنگتن» و «پیونگ‌یانگ» بتواند ادامه پیدا کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «لو کانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری گفت با وجود این‌که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی نتوانستند بر سر خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره به توافق برسند اما هر دو طرف خلوص نیت خود را نشان دادند.

ترامپ و کیم از روز گذشته دور دوم مذاکرات خود را بر سر کاهش تحریم‌ها بر روی کره‌شمالی و خلع‌سلاح اتمی شبه‌جزیره کره آغاز کردند اما این مذاکرات بی‌حاصل ماند. دیدار اول این دو سال گذشته میلادی و پس از سال‌ها تنش بین این دو کشور انجام شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید