آبرسانی سیار به 80 هزار روستای کشور

    کد خبر :497191
آبرسانی با تانکر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به 80 هزار روستای کشور آبرسانی سیار انجام می‌شود، گفت: باید از بخش خصوصی برای آبرسانی به روستاها استفاده کنیم.

اسماعیل نجار در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از 45 ماه گردش کار در کمیسیون‌های مختلف، قانون سازمان مدیریت بحران به تصویب رسید که نسبت به قانون‌های آزمایشی امتیاز بیشتری دارد و برخی تکالیفی که مغفول مانده بود در این قانون دیده شده است.

وی گفت: دولت در بحث اعتبارات مشکل دارد و نمی‌تواند نیاز تمام بخش‌ها را تامین کند اما تاکنون برای خراسان جنوبی هیچ کم گذاشته نشده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: سالیانه بیش از 500 میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 برای جمعیت هلال احمر کشور اعتبار گذاشته می‌شود.

نجار تصریح کرد: 15 بیمارستان صحرایی در کشور خریداری شده که خرید هر چادر بیمارستانی نیاز به اعتبار 10 تا 15 میلیارد تومانی دارد و علاوه بر آن نیز این بیمارستان‌ها نیاز به تجهیزات و کادر درمانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی کشور ماموریتی که در زمان عادی دارند در زمان بحران نیز با توجه به نیاز دارند.

نجار اظهار کرد: با اسکان اضطراری در زمان وقوع بلایای طبیعی مخالف هستیم چراکه در بحران‌های متفاوت، اسکان اضطراری جواب نمی‌دهد و بهترین کار رفتن به کنار منازل است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پر شدن بیش از 200 سد در کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: همچنین خراسان جنوبی به عنوان معین منطقه 8 استان تهران انتخاب شده است.

نجار بیان کرد: در صورت زلزله در تهران بیش از دو میلیون نفر تحت تاثیر مستقیم و هشت میلیون نفر نیز به صورت غیر مستقیم تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه توزیع اعتبارات براساس عدالت نیست و براساس قسط است، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی اجازه داده پنج درصد اعتبارات کشور را دولت به ‌صورت گلوبال برداشت کند و همچنین سه درصد اعتبارات برای پیشگیری و دو درصد در ارتباط با مقابله است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید