حذف یک پنجم صندوق‌های صدقات/ هر ایرانی امسال ۴۰۰۰ تومان صدقه داده است

    کد خبر :496801
کمیته امداد امام خمینی(ره)

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن اشاره به طی 11 ماه امسال ۳۰۱ میلیارد تومان در کل کشور صدقه جمع‌آوری شده است، گفت: هر ایرانی طی این مدت حدود ۴,۰۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده است.

علیرضا عسگریان در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه طی امسال مشکلات اقتصادی زیادی داشتیم و نیازمندان با مشکلات بیشتری مواجه شدند، اظهار کرد: ۲۵ درصد منابع کل سال کمیته امداد در جشن نیکوکاری تأمین می‌شود. همچنین از نیمه دی ماه تا کنون ۴۱ درصد نسبت به سال گذشته کمک‌ها در جشن نیکوکاری رشد داشته است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری طی روزهای آینده ادامه داد: جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری از فعالیت‌های مقطعی کمیته امداد است که منابع زیادی برای ما دپو می‌کند.

عسگریان افزود: جشن نیکوکاری فقط در اسفند ماه برگزار نمی‌شود بلکه از دی ماه فعالیت‌های ما در این زمینه شروع می‌شود. همچنین امسال ۲۰ هزار مدرسه در جشن نیکوکاری فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کل منابع و درآمد مردمی کمیته امداد از ابتدای سال ۹۷ تا کنون ۳۴ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: این رشد در صدقات سه درصد، در طرح اکرام ۳۶ درصد و در موارد مبتنی بر نیاز نیز ۴۷ درصد و زکات ۳۶ درصد بود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در ادامه گفت: طرح اکرام شامل محسنین و ایتام است و در مجموع در سطح کشور ۲۹۰ هزار خانواده ایتام و محسنین داریم که شامل ۱۴۸ هزار خانواده ایتام و ۱۴۲ هزار خانواده محسنین هستند. همچنین نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی به این خانوارها شده است.

عسگریان با بیان اینکه تمام تلاش کمیته امداد این است که کار خیر توسط خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری انجام شود اظهار کرد: بیشتر این مراکز در مساجد هستند. ما در حال حاضر شبکه‌های بزرگ نیکوکاری داریم و برخی از فعالیت‌های‌مان را به این مراکز نیکوکاری واگذار کرده‌ایم. برای مثال کمک‌هایی که در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری می‌شود به مدارس داده شده تا آنها را هزینه کنند. همچنین در حال حاضر ۱۷۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور داریم که امیدواریم تا پایان سال ۹۸ تعداد این مراکز به ۳۰۰۰ برسد.

به گفته عسگریان، نزدیک به دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر خانوار محروم تحت پوشش کمیته امداد هستند. سرانه پرداخت به هر یتیم ۲۳۰ هزار تومان در ماه است و کمیته امداد تلاش دارد که در سال آینده این سرانه به ۳۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه طرح اکرام شامل ایتام و محسنین می‌شود تصریح کرد: محسنین خانوارهایی هستند که سرپرست دارند اما سرپرست آنها به هر دلیلی نمی‌تواند آنها را سرپرستی کند. در سطح کشور ۲۹۰ هزار ایتام و محسنین داریم که از این تعداد ۱۴۸ هزار ایتام و ۱۴۲ هزار نفر شامل محسنین می‌شوند.

وی همچنین درباره صدقات توضیح داد: هر ایرانی طی ۱۱ ماه جاری نزدیک به ۴,۰۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده است. امسال نیز تا کنون یک پنجم صندوق‌های صدقات حذف شده و روش‌های دیگری مانند اپلیکیشن‌ها و استفاده از بانک‌ها برای صدقات جایگزین شده است.

عسگریان با اشاره به روش‌های مختلف پرداخت صدقات تصریح کرد: یکی از این روش‌ها ارسال عدد ۱ به ۸۸۷۷ و استفاده از تلفن نیکوکاری به شماره ۰۹۶۸۸۷۷ است. امیدواریم سال آینده کمک‌های مردمی غیرحضوری ۲۵ درصد افزایش پیدا کند. ۳۰۱ میلیارد تومان نیز در کل کشور طی ۱۱ ماه اخیر صدقه جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته سه درصد رشد داشته است.

به گفته وی، در حال حاضر ۹۵ درصد صدقه دریافتی از طریق صندوق‌های صدقات ثابت است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره خانوارهای تحت پوشش این مرکز گفت: سال گذشته ۱۵۰ هزار خانوار خودکفا شدند اما امسال دوباره ۶۰۰ هزار خانوار جدید تحت پوشش قرار دادیم و تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار خانوار تحت پوشش داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید