آقای زنوزی! مالکیت یک فرد بر دو باشگاه و ماجرای کنستانت را هم به اینفانتینو بگویید

  • ورزشی
  • دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۲۰
    کد خبر :496187

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز در حالی اظهارات تندی بر زبان آورده و گفته موارد مدنظرش را به رئیس فیفا می‌گوید که به نظر می‌رسد باید آنچه مربوط به خودش است را نیز برای اینفانتینو تشریح کند.

محمدرضا زنوزی‌مطلق مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز امروز در مصاحبه‌ای تند به انتقاد از فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و داوری پرداخته و گفته که بازی‌ها به سود چند تیم خاص تمام می‌شود. زنوزی با صراحت فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را به جانبداری از چند باشگاه خاص محکوم کرده و احتمالا منظورش پرسپولیس، استقلال و سپاهان است. او همچنین گفته که اگر این مسائل حل نشود به فیفا شکایت می‌کند و این قدرت را دارد که با اینفانتینو صحبت کند و بگوید چه اتفاقی در ایران رخ می‌دهد.

در این مطلب کاری به اینکه داوری علیه چه تیمی است و چه تیم‌هایی از داوری سود برده و کدام یک ضرر کرده‌اند، نداریم اما آیا بهتر نیست مالک باشگاه تراکتورسازی نگاهی به خودش هم بیندازد و ببیند که می‌تواند مورد خودش را هم را با رئیس فیفا در میان بگذارد.

یکی از اصلی‌ترین انتقادات به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در فصل جاری تخلف آشکار در صدور مجوز حضور دو باشگاه با مالکیت یک فرد است که در تعارض روشن با تمام قوانین بین‌المللی فوتبال و حتی ورزش جهان است. زمانی که دو باشگاه با مالکیت یکسان در یک رویداد یا تورنمنت حضور داشته باشند آیا تصور احتمال تبانی به سود یک تیم به وجود نمی‌‌آید و سایر باشگاه‌ها امکان اعتراض به چنین تخلف آشکاری ندارند؟

تراکتورسازی و ماشین سازی حتی با ارائه مستندات متفاوت و نام افراد گوناگون، با هویت و شخصیت همچنین مالکیت واحد در مسابقات لیگ برتر حضور دارند و به طور مثال اگر در هر دو بازی رفت و برگشت 6 امتیاز به حساب تراکتورسازی واریز شود آیا سایر باشگاه‌ها و خصوصا مدعیان حق اعتراض نخواهند داشت؟ چنین تخلف آشکار و روشنی به واسطه مالکیت مشترک زنوزی رخ داده و حالا او مدعی می‌شود که علیه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به فیفا و اینفانتینو مراجعه می‌کند!

به گزارش تسنیم ،در چنین مراجعه‌ای احتمالا تخلفات مربوط به دو باشگاه زنوزی نیز به اطلاع اینفانتینو می‌رسد، یا ماجرای سربسته پرونده امضای قرارداد تراکتورسازی با مهدی ترابی.

حتی این موضوع هم می‌تواند به گوش رئیس فیفا برسد که مالک باشگاه تراکتورسازی در ترکیه با کنستانت قرارداد 3.5 ساله بست اما بعد از ورود این بازیکن به ایران و حضورش در تست‌های پزشکی مشخص شد مشکل قلبی دارد و نمی‌تواند بازی کند. حتما رئیس فیفا در جریان این موضوع قرار می‌گیرد که قرارداد این بازیکن تنها 45 روز بعد تعلیق شد تا خارجی‌ها به ریش ما بخندند که چگونه می‌شود یک بازیکن بدون تست پزشکی قرارداد 3.5 ساله ببندد و حتماً بخشی از پولش را هم دریافت کند و قراردادش 45 روز بعد تعلیق شود! این دیگر الفبای باشگاهداری است که حضور یک بازیکن باید منوط به نتیجه تست‌های پزشکی باشد. حتی رونالدو که بدنش 7 درصد چربی دارد هم در تست‌های پزشکی یوونتوس شرکت کرد.

مدتی است بیانیه‌ها، اظهارات خارج از مسائل فنی و حمله به دوران بیش از گذشته از سوی افراد و تیم‌های مختلف صورت می‌گیرد. اگر چه اشکالات زیادی به مواردی که گفته شد، وارد است اما بهتر است گاهی هم نگاهی به خودمان و آن چیزی که در اطراف‌مان می‌گذرد، بیندازیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید