فرانسه برای پذیرش اتباع داعشی خود شرط گذاشت

    کد خبر :491200

وزیر دادگستری فرانسه در واکنش به هشدار ترامپ، از نحوه پذیرش اتباع داعشی خود خبر داد.

نیکول بلوبه وزیر دادگستری فرانسه امروز دوشنبه در واکنش به هشدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص لزوم بازگرداندن اتباع داعشیِ متحدان اروپایی این کشور اعلام کرد: پاریس درباره بازگشت اتباع فرانسوی عضو داعش به شکل «موردی» عمل خواهد کرد.

وزیر دادگستری فرانسه در این خصوص گفت: پس از خروج آمریکا از سوریه با شرایط ژئوپلیتیکی جدیدی روبه‌رو هستیم. فرانسه به دستورات دیگران عمل نمی‌ کند. سیاست خود را تغییر نمی‌ دهد و مثل گذشته، زمانی که جنگجویان راه بازگشت را در پیش گرفتند، آن‌ ها فقط به این صورت محاکمه می‌کند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پیشتر در ۲ پیام توییتری پی‌در پی از انگلیس، فرانسه، آلمان و دیگر متحدان اروپاییِ خود خواسته بود فکری به حال ۸۰۰ تبعه داعشی که به دست نیروهای آمریکایی اسیر شده‌ اند، بکنند چرا که در غیر این صورت آنها را آزاد خواهد کرد!

وی در یکی از این توییت‎ها مدعی شده بود: آمریکا نمی‌خواهد شاهد نفوذ این داعشی‌ها در اروپا باشد چرا که به هرحال بعد از شکست، نخستین مقصد آنها اروپا خواهد بود. نوبت دیگران است که قدم پیش گذاشته و کاری را که از عهده‌اش برمی‎آیند به عهده بگیرند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد که بعد از شکست صد درصد داعش، نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند.

به گزارش مهر ،ترامپ در توییت دیگری گفته بود: آنها را بگیرید و محاکمه کنید چرا که گزینه دیگر مبنی بر آزادی آنها اصلاً خوب نیست.

این در حالی است که پیشتر نیز بسیاری از مقامات اروپایی درباره خطر بازگشت اتباعی که با سفر به سوریه به داعش پیوسته‌اند؛ هشدار داده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید