«افشاگری» یا «خیانت» «بی بی سی فارسی» به منافع ملت ایران!

    کد خبر :479482
بی بی سی فارسی

«بی بی سی فارسی»، رگ خواب مخاطبانش را در دست دارد. این رسانه ها سفارش های سیاسی حامیان مالی را لخت و عور بیان نمی کنند. از این بابت حداقل یک گام از تلویزیون سعودی «ایران اینترنشنال» جلوتر است. با حوصله رصد و تحلیل می کنند که این روزها مخاطبان در ایران چه خبرهایی را با حساسیت دنبال می کنند؛ البته پیدا کردن این ذائقه کار چندان سختی هم نیست.

این روزها به درست یا غلط، افشاگری، کلید واژه ای است که معمولا ایرانیان روزانه در مکالمات خود از آن استفاده و هر خبری را در این زمینه با حساسیت بیشتر دنبال و البته با تمایل بیشتری باور می کنند، به همین دلیل هم هست که «بی بی سی فارسی»، زمانی که می خواهد در اوج تحریم های آمریکا علیه ایران، به این تحریم ها از بعد رسانه ای مشروعیت ببخشد و افراد درگیر دور زدن تحریم های تحمیلی آمریکا را از معامله با ایران بترساند، روی گزارشی کار می کند و نام آن را «بزرگترین افشاگری تاریخ در صنعت نفت» می خواند!

این در حالی است که اتفاقا این رسانه از بزرگترین افشاگری این روزهای رسانه ها چیزی نمی گوید. این روزها پروژه «راون» (RAVEN) امارات متحده عربی ـ که به کمک افسران سابق اطلاعات ملی آمریکا برای جاسوسی در منطقه تأسیس شده ـ در صدر اخبار قرار دارد، ولی «بی بی سی فارسی»، آن را احتمالا افشاگری نمی داند. حجم جاسوسی که توسط این پروژه با مدیریت دولت امارات متحده عربی و با استفاده از افسران اطلاعاتی سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا، صورت گرفته، آنقدر گسترده است که شاید بتوان آن را بزرگترین پروژه جاسوسی قرن خاورمیانه نام نهاد، اما رسانه های جریان اصلی و از جمله «بی بی سی»، گویا آن را افشاگری نمی دانند و در عوض به انتشار اطلاعات نهادهای اطلاعاتی غربی، برای محدود کردن تجارت با ایران، مشغول شده اند!

به گزارشتابناک؛ هرچند «بی بی سی» در خبری با تیتر «اسناد موناکو: شبکه ارتباطات یونا اویل در ایران» می کوشد در مورد فعالیت های نفتی این شرکت و نزدیکی آن به برخی از افراد و نهادهای اقتصادی ایرانی افشاگری کند، این افشاگری حاوی اتهامی علیه فعالیت نهادهای دخیل نیست و هیچ حکم قضایی هم در این زمینه وجود ندارد؛ گویی یک نهاد اطلاعاتی به صورت خاص، این اطلاعات را در اختیار این رسانه قرار داده است تا آنان با پوشش رسانه ها، افرادی را که مایلند با ایران در دوران تحریم های آمریکا، تجارت داشته باشند، بترسانند و آنان را از این کار منع کنند! موضوعی که البته با واکنش سفیر ایران در لندن هم مواجه شده است؛ تا جایی که حمید بعیدی نژاد، بی بی سی فارسی را از مشارکت در پروژه ای که او آن را خیانت تاریخی به ایران نامیده، برحذر داشته است.

حمید بعیدی‌نژاد در توییتر خود نوشته است: «پروژه‌ای که بی‌‌بی‌‌سی فارسی به بهانه فساد مالی یک شرکت ثبت شده در موناکو آغاز کرده، البته قابلیت پیگیری در دادگاه دارد. اما مسأله فراتر از این است و در یک تصویر بزرگ‌تر، پروژه‌ای در راستای مشروعیت‌سازی تحریم‌های آمریکا و معرفی تمامی شبکه‌های داخل و خارج ایران برای دور زدن تحریم‌هاست.»

وی ادامه داد: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا که سال‌هاست مدعی هزاران سند از فعالیت‌های چندین شرکت ثبت شده در اروپا و برخی اشخاص خاص دارند، حالا در یک تقسیم مسئولیت، بسیاری از مدارک فارسی را برای افشای علنی افراد و شرکت‌های خارجی و ایرانی درگیر دور زدن تحریم‌ها، در اختیار بی‌‌بی‌‌سی فارسی قرار داده‌اند.»

این دیپلمات کشورمان افزود: «هدف اصلی این پروژه در این شرایط خاص ترساندن شرکت‌های خارجی در معامله با ایران و اضافه نمودن اسامی جدید اشخاص و شرکت‌ها به لیست تحریم‌های خزانه‌داری آمریکاست. BBC فارسی نباید در خیانتی تاریخی علیه ملت ایران با تیم ترامپ شریک شود. تقاضای ما تغییر فوری محتوای این برنامه است.»

در آن سو اما این رسانه که فارسی است و بیشتر کارکنان آن ایرانی هستند، به بزرگترین افشاگری نسبت به پروژه «راون» امارات متحده عربی بی تفاوت است؛ یک پروژه جاسوسی از طریق هک کردن و شنود تلفنی در سراسر جهان و به ویژه نسبت به حکومت های منطقه، آن هم با استفاده از قریب به بیست تن از کارکنان سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا؛ حجم این جاسوسی ها آنقدر گسترده است که مقامات اطلاعاتی آمریکا خود نگران این هستند که حکومت امریکا هم هدف این حملات هکری قرار گرفته باشد تا جایی که از عنوان خیانت برای افسران سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا که برای امارات متحده عربی کار کرده اند، استفاده کرده است. در این پروژه برخی از نوجوانان و فعالان سیاسی مخالف حکومت امارات، چنان مورد حمله قرار گرفته اند که گاهی خود هک کنندگان از هک اطلاعات این نوجوانان متأثر می شده اند، چون می دانستند حکومت امارات همان نوجوانان را به شدیدترین شکل ممکن به خاطر مخالفت با حکومت در شبکه های اجتماعی شکنجه کنند؛ اما با این توجیه که آنان در خدمت پروژه هسند، کار خود را ادامه می داده اند! اما در «بی بی سی فارسی» تمرکزی سلسله ای بر این افشاگری ها ـ که حقوق اولیه بشر و البته کودکان و نوجوانان را مورد تجاوز قرار داده است، مشاهده نمی شود، چه بسا که خود آنان هم هدف همین حملات هکری پروژه «راون» قرار گرفته باشند!

این روزها برخی ایرانیان که در بی بی سی فارسی کار می کنند و اتفاقا خود را بسیار هم وطن پرست می دانند، خود بهتر از هر کسی می دانند که هدف از این افشاگری نهادهای اطلاعاتی غربی علیه ایران چیست! حتما اقداماتی این چنین، علیه منافع ملی ایرانیان نامی جز خیانت ندارد و هیچ گاه از ذهن و نهاد ایرانیان پاک نخواهد شد!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید