مسکو: آمریکا فوراً نیروهای خود را از التنف سوریه خارج کند

    کد خبر :479474
مسکو

 

وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز نگرانی نسبت به اقدامات تروریست‌ها در سوریه علیه غیرنظامیان، از آمریکا خواست نیروهای خود را فوراً از التنف خارج کند.

به گزارش ایسنا، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (پنج‌شنبه) در کنفرانسی مطبوعاتی نسبت به ادامه تلاش‌های تروریست‌ها برای ارائه نمایشی ساختگی از حمله شیمیایی علیه غیرنظامیان در سوریه ابراز نگرانی کرد.

زاخارووا اظهار کرد: تروریست‌های موجود در ادلب هر روزه مناطق همجوار خود را بمباران کرده و نیروهای خود را در نزدیکی خطوط درگیری با ارتش سوریه مستقر می‌کنند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: مسکو از واشنگتن می‌خواهد در اسرع وقت نیروهای خود را از منطقه التنف سوریه خارج کرده و این منطقه را به دمشق تحویل دهد.

در ادامه این مسئول وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه خطر آغاز یک درگیری نظامی گسترده در ونزوئلا همچنان وجود دارد، تاکید کرد: مسکو آمادگی خود را برای میانجیگری جهت حل بحران ونزوئلا اعلام می‌کند.

وی در ادامه گفت: مسکو از جامعه جهانی می‌خواهد پیامدهای تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را ارزیابی کند.

او با تاکید بر اینکه حمایت مسکو از ونزوئلا در واقع برای حفظ این کشور است، گفت: دخالت‌هایی از خارج برای شعله ور کردن بحران در این کشور انجام می‌شوند.

زاخارووا افزود: آمریکا به اپوزیسیون ونزوئلا اجازه نمی‌دهد گفتگویی را با دولت آغاز کند و این امر مانع از دستیابی به راه‌حلی داخلی برای این بحران می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید