دلیل تعطیلی بخش ویزای سفارت استرالیا در تهران

    کد خبر :479135
سفارت استرالیا

خبرگزاری دولتی استرالیا چهارشنبه شب گزارش داده بخش ویزای سفارت این کشور در تهران تعطیل شده است.

به گزارش فارس، دولت استرالیا بخش ویزای سفارت خود در تهران را به دلیل آنچه صدور غیرقانونی روادید خوانده شده تعطیل کرده است.

این اتفاق بعد از آن رخ داده که چند وکیل مهاجرت ادعا کرده‌اند توانسته‌اند از طریق رابطی که در سفارت استرالیا در ایران داشته‌اند به صورت غیرقانونی ویزا تهیه کنند.

خبرگزاری دولتی استرالیا، «ای‌بی‌سی» گزارش داده این ادعاها در نامه مورخ ژانویه ۲۰۱۷ دولت استرالیا به سفارتخانه این کشور در تهران مطرح شده و سپس برای انجام تحقیقات لازم به نهادی که وظیفه نظارت بر فساد را بر عهده دارد ارجاع شده‌اند.

ای‌بی‌سی گزارش داده بخش ویزای این سفارتخانه جولای سال گذشته میلادی تعطیل شده است. وزارت کشور استرالیا روز ۱۹ جولای ۲۰۱۸ این موضوع را تأیید کرده است.

علی‌رغم این، یک مقام وزارت امور کشور استرالیا به 9news گفته که تعطیلی این دفتر در راستای سیاست‌های دولت برای توسعه خدمات آنلاین برای متقاضیان روادید و شهروندی بوده است.

این سخنگو که اشاره‌ای به نامش نشده گفته که درخواست‌های مربوط به متقاضیان دریافت روادید و شهروندی از ایران در حال حاضر در سایر دفاتر وزارت کشور استرالیا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید