پارلمان انگلیس خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کرد

    کد خبر :478338
پارلمان انگلیس

پارلمان انگلیس با درخواست از نخست‌وزیر این کشور برای جایگزین کردن بند مربوط به تفاهم درباره مرزهای ایرلند شمالی در توافق برگزیت، خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را رد کرد.

به گزارش فارس، قانونگذاران بریتانیایی بامداد چهارشنبه ضمن رد طرح «ترزا می» نخست‌وزیر این کشور برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از وی خواستند تا برای مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا در این باره تلاش کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» مجلس عوام بریتانیا طی رای‌گیری در جلسه شامگاهی خود، از دولت ترزا می خواستند که بندهای مربوط به توافق درباره مرزهای ایرلند شمالی در موضوع برگزیت را با تفاهم دیگری جایگزین کرده و مجددا به مذاکره با اتحادیه اروپا برود.

آنها همچنین در این رای‌گیری، هرگونه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بدون حصول توافق مورد پذیرش دو طرف را رد کردند.

این در حالی است که اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده توافقی را که چند هفته پیش با دولت انگلیس درباره خروج آنها نهایی کرده، دوباره نمی‌گشاید و مجددا مورد مذاکره قرار نمی‌دهد.

بلافاصله بعد از رای‌گیری قانونگذاران بریتانیایی بود که «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا در بیانیه‌ای ضمن رد هرگونه مذاکره مجدد بر سر توافق برگزیت، اعلام کرد که تفاهم بر سر مرزهای ایرلند شمالی بخشی از توافق بوده و مورد بازنگری قرار نمی‌گیرد.

چند روز پیش پارلمان انگلیس توافق‌نامه تنظیم شده بین دولت بریتانیا و اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت را رد کرد تا دولت با گزینه برگزیت بدون توافق مواجه شود. گزینه‌ای که می‌تواند ضربه سختی به اقتصاد این کشور وارد کند. به گفته تحلیل‌گران بریتانیایی، برگزیت بزرگ‌ترین بحران ملی بریتانیا بعد از جنگ جهانی دوم است

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید