سالوادور دالی با هوش مصنوعی زنده می‌شود

    کد خبر :478008
هوش مصنوعی

مقامات موزه سالوادور دالی در آمریکا اعلام کردند که با استفاده از هوش مصنوعی موفق به بازسازی این هنرمند مشهور به شیوه‌ای بسیار واقع گرایانه شده‌اند.

اگر قصد دارید در بهار سال آینده از موزه سالوادور دالی بازدید کنید، احتمالا با میزبان غیرمنتظره ای مواجه خواهید شد که کسی نیست جز خود سالوادور دالی.

به نقل از انگجت، مقامات این موزه در آمریکا اعلام کرده اند که با استفاده از هوش مصنوعی موفق به بازسازی این هنرمند مشهور به شیوه ای بسیار واقع گرایانه شده اند و وی از ماه آوریل بر روی نمایشگرهای موجود در این موزه ظاهر شده و به بازدیدکنندگان خوش آمد می گوید.

گروهی از مهندسان شرکت Goodby Silverstein & Partners با استفاده از تصاویر و فیلم های باقی مانده از دالی به یک سیستم هوش مصنوعی تقلید از حرکات و رفتارهای وی را آموزش دادند و نتیجه کار طراحی چهره دالی از طریق این سیستم به گونه کاملا مشابه با خود دالی است.

یک سیستم نقاشی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز با تقلید از دستخط و نوشته های دالی تلاش می کند تا فضایی جذاب را در موزه برای علاقمندان به دالی ایجاد کند. البته باید توجه داشت که صدای دالی که از طریق این سیستم هوش مصنوعی طراحی شده با صدای واقعی او تا حد زیادی فاصله دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید