معاون شهردار تهران:

اجرای نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد

    کد خبر :468305

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، گفت: اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به عنوان یک روش بودجه‌ریزی به 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد و اجرای آن در زمان کوتاه میسر نیست.

سکینه اشرفی در جریان بررسی ماده 33 لایحه برنامه سوم توسعه شهر تهران، با اشاره به اینکه شهرداری روند بودجه‌ریزی عملیاتی را با هزینه‌یابی برخی فعالیت‌ها آغاز کرده است، اظهار کرد: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیازمند هزینه‌یابی خدمات است و باید فهرست بهای خدمات تنظیم شده و سپس بر اساس آن، نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد اجرا شود.

وی ادامه داد: دولت در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی کرده بود که تا پایان برنامه بتواند بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را عملیاتی کند اما در لایحه بودجه سال آینده، پیش‌بینی شده که تنها 20 درصد از بودجه مبتنی بر نظام بودجه‌ریزی عملکردی باشد بنابراین، اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد نیاز به زمان دارد.
به گفته اشرفی، اجرای نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در شهرداری تهران حداقل 3 تا 5 سال زمان نیاز دارد.
معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد ادامه داد: در سه ماه گذشته با استقرار هوشمندسازی در حوزه پسماند حدود 10 درصد از هزینه‌ها در این بخش کاهش یافته است؛ اجرای این اقدامات در همه حوزه‌ها و توفیق در زمینه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد نیاز به زمان کافی دارد.
اشرفی ادامه داد: شهرداری تهران هزینه‌یابی خدمات را آغاز کرده و در بودجه سال 98 شهرداری مشاهده خواهید کرد که تعیین فهرست بهای خدمات در بخش‌هایی انجام شده است و این فرآیند ادامه خواهد داشت.
به گزارش ایسنا،براساس گزارش روابط عمومی معاونت برنامه ریزی شهرداری، معاون شهردار تهران خواستار این شد که در برنامه سوم شهر تهران پیش‌بینی شود که شهرداری تا پایان برنامه مکلف به اجرای کامل نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد باشد و این اقدام به زمان یک یا دو ساله محدود نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید