استانهای ساحلی تا ۱۵ درجه سردتر می‌شوند

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر وقت دوشنبه جریانهای شمالی وارد کشور خواهد شد، گفت: جریانات شمالی به غیر از بارش باران و وزش باد، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما را برای استانهای ساحلی در پی خواهند داشت.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: در اوخر وقت امروز و صبح فردا، افزایش دما و وزش باد شدید جنوبی  برای سواحل دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از عصر امروز سامانه بارشی جدیدی غرب و شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد و موجب بارشهای باران، رگبار و وزش باد شدید موقتی خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارش باران و رعد و برق در روز دوشنبه غرب، شمال غرب، سواحل غربی خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد.

به گفته وظیفه، طی این مدت بارشها درمناطقی از کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان و شمال قزوین شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: از اواخر وقت روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه با نفوذ جریانهای شمالی در استانهای ساحلی دریای خزر بارش باران، وزش باد و کاهش 10 تا 15 درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود و دریای خزر در این مدت مواج خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در روز سه‌شنبه دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از شمال شرق و نواحی مرکزی کشور نیز دچار ابرناکی، رگبار و وزش باد شدید خواهد شد.

 وظیفه اظهار کرد: شدت بارشها روز سه‌شنبه در دامنه‌های البرز، استانهای مازندران، گلستان، شمال تهران، شمال سمنان، شمال البرز و خراسان شمالی خواهد بود.

وی افزود: روز سه‌شنبه نیز بخشهای مرکزی و شرقی خلیج فارس با وزش باد شدید مواجه خواهند شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور خاطرنشان کرد: وزش باد شدید در طی ساعتهای آتی، شرق و جنوب شرق کشور را در برمی‌گیرد که احتمال گردوخاک در این محدوده وجود دارد.

وظیفه، شهرکرد با یک درجه زیر صفر را سردترین و اهواز با 40 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: امروز دمای هوای تهران به 29 درجه بالای صفر رسید که بارشهای پراکنده باران فردا و پس فردا در پایتخت پدید می‌آید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید