«سورنا» به دور پایانی جشنواره قلم زرین راه یافت

    کد خبر :46007

«سورنا» نوشته‌ ابراهیم حسن‌بیگی به مرحله‌ پایانی جشنواره قلم زرین راه ‍پیدا کرد.

به گزارش  بازتاب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با اعلام اسامی آثار راه یافته به دور پایانی جشنواره قلم زرین، هشت عنوان کتاب در حوزه داستان کودک و نوجوان معرفی شد. در این میان یکی از آثار مجموعه «حماسه های ایرانی» با عنوان «سورنا» نیز به چشم می‌خورد.

بر این اساس انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سال گذشته با انتشار این مجموعه شیوه‌ای نوین را در معرفی بزرگ مردان ایرانی به نوجوانان آغاز کرد. «سورنا» داستان زندگی سردار بزرگ سیستانی است که به قلم ابراهیم حسن‌بیگی منتشر شده است.

در عین حال، دیگر آثار راه یافته به این بخش شامل «مثل هیچ کس» نوشته‌ سپیده خلیلی از انتشارات قدیانی، «قوش» نوشته‌ ساسان ناطق از انتشارات شهرستان ادب، «بابانوروز و انتظار» اثر محمدرضا اصلانی از دفتر نشر فرهنگ اسلامی، «قصه آلبالو پلو» نوشته‌ زهرا حیدری از انتشارات قدیانی، «سنگ کوچولو» نوشته‌ افسانه شعبان‌نژاد از انتشارات امیرکبیر (کتابهای شکوفه)، «کی می‌تواند مرا بخنداند» اثر شکوه قاسم‌نیا از انتشارات پیدایش و «لالایی خانم کلاغه» نوشته‌ی مژگان شیخی از انتشارات علمی فرهنگی هستند.

در این جشنواره آثاری مورد بررسی قرار گرفته‌اند که علاوه بر دارا بودن معیارهای فنی و ادبی از نظر درونمایه و مضمون، دارای ارزش‌های اسلامی، انسانی و ملی باشند.

مراسم پایانی پانزدهمین جشنواره قلم زرین روز ۱۴ تیر هم‌زمان با روز قلم برگزار خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید