واکنش مجدد ظریف به اجرای فرمان ترامپ

    کد خبر :45855

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد روز جمعه بار دیگر به اجرای فرمان نژادپرستانه ترامپ در ممنوعیت ورود اتباع ۶ کشور از جمله ایران به آمریکا واکنش نشان داد.

محمدجواد ظریف در حساب توئیتری خود در این باره نوشت: «ایالات متحده مادربزرگ‌های ایرانی را از دیدن نوه‌هایشان محروم می‌کند، این کار واقعا نمایش شرم آور دشمنی کور با تمام ایرانی‌هاست.»

بر اساس این گزارش از ساعاتی پیش، اجرای فرمان دونالد ترامپ برای منع صدور روادید برای شهروندان ایرانی و ۵ کشور عمدتا مسلمان دیگر آغاز شد.

یک مقام آمریکایی اعلام کرده است که در راستای اجرای این فرمان، وزارت امور خارجه این کشور در دستورالعملی به کنسول‌گری‌هایش در سرتاسر جهان گفته است شهروندان ۶ کشور مسلمان باید یک “خویشاوند نزدیک” یا رابطه کاری در ایالات متحده داشته باشند تا بتوانند روادید بگیرند.

والدین، همسر، فرزند (از جمله فرزندان بزرگ‌سال)، داماد، عروس، خواهر یا برادر، “خویشاوند نزدیک” حساب می‌شوند اما نوه، پدربزرگ، مادربزرگ، شوهر خواهر، زن برادر، نامزد یا دیگر خویشاوندان شامل آن نیستند.

در عین حال دولت آمریکا به ماموران کنسولی اجازه داده است که به تشخیص خود، برای کسان دیگری که “پیش‌تر پیوند عمده‌ای با آمریکا برقرار کرده باشند” یا “تعهدات کاری و حرفه‌ای عمده‌ای دارند” روادید صادر کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید