به بانک و موسسه‌ای که سود بالا می‌دهد شک کنید

    کد خبر :45804

مدیر گروه بانکداری اسلامی پژوهشکده پولی و بانکی گفت: آنچه مسلم است بانک ها و موسساتی که نرخ سود بالایی را پیشنهاد می کنند باید برای سپرده گذاران محل شک و تردید باشد زیرا این اقدام نشان دهنده این است که آن موسسه و بانک با مشکلاتی رو به رو است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کامران ندری با اشاره به لزوم توجه به سلامت نهادهای مالی، افزود: فعالیت موسسات و نهادهای مالی به دلیل اینکه منابع و سپرده های مردم را در اختیار دارند، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: برهمین اساس باید نظارت کافی و مناسبی بر فعالیت های این موسسات وجود داشته باشد که بانک مرکزی به دلیل اشراف کامل بر فعالیت های آن ها این وظیفه را بر عهده دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی به ایبنا گفت: به همین دلیل هریک از مشتریان سیستم بانکی که قصد سپرده گذاری دارند، باید به اطلاعیه ها و بخشنامه های بانک مرکزی درباره این موسسات توجه کنند.

ندری با تاکید بر اینکه همه موسسات از صلاحیت لازم برخوردار نیستند، افزود: هشدارها و پیش آگهی های بانک مرکزی درباره فعالیت این موسسات باعث می شود تا مردم فریب سودهای بالای این موسسات را نخورند و این آگاهی را داشته باشند که مهمترین موضوع امنیت سپرده ها نزد این موسسات است.

وی با تاکید بر اینکه این بانک درحال حاضر به دنبال تقویت ساختار نظارتی خود است، گفت: بانک مرکزی در تلاش است اصلاح صورت های مالی از طریق سیستم گزارش دهی راعملیاتی کند تا ساختار نظارتی این بانک تقویت شود و از این طریق اطلاعات شفافی را درباره عملکرد موسسات مالی به دست بیاورد و بر پایه این اطلاعات به مردم درباره اینکه کدام موسسه برای سرمایه گذاری مطمئن است، هشدارهای لازم را می دهد.

ندری در پایان گفت: آنچه مسلم است بانک ها و موسساتی که نرخ سود بالایی را پیشنهاد می کنند باید برای سپرده گذاران محل شک و تردید باشد زیرا این اقدام نشان دهنده این است که آن موسسه و بانک با مشکلاتی رو به رو است و باید احتیاط بیشتری برای فعالیت با آن موسسه یا بانک انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید